Už loni na podzim začali inženýři týmu Škoda Motorsport pracovat na změně týkající se pedálů, především pak brzdového. Hlavní změnou je odlišné uchycení pedálů; namísto dosavadního uchycení nahoře sešlapují nyní všichni tovární jezdci týmu Škoda Motorsport pedály uchycené na podlaze vozu.
Důvodem k této obměně bylo především snížení hmotnosti, se kterou, stejně jako všechny týmy, bojuje i tým Škoda Motorsport. Nový pedálový prvek, jenž je vyroben z hliníkového odlitku, je oproti tomu starému z ocelového plechu nezanedbatelně lehčí. Ovšem kromě snížení hmotnosti znamená nové uchycení pedálů také výrazné ulehčení práce pro jezdce. „Je to mnohem ergonomičtější. K sešlapování brzdového pedálu nepotřebují jezdci používat tolik síly a na konci náročného soutěžního dne jsou méně unaveni," říká hlavní inženýr týmu Škoda Motorsport Dietmer Metrich.
Jezdci týmu Škoda Motorsport novou úpravu přivítali. Během testování si už po několika najetých kilometrech nové pedály oblíbili a na dotaz, zda jim dají ve svém voze přednost před těmi původními, všichni shodně bez váhání odpověděli ano. „Nové provedení pedálů mi sedí. Z brzdění v nové pozici mám mnohem lepší pocit. Jezdec v ní může používat menšího tlaku na pedál a je tak také mnohem více schopen cítit progresi brzdění," konstatoval zkušený Kenneth Eriksson.
Současný kokpit tovární Škody Octavie WRC s novými odlehčenými pedály. |