Do 125 ccm
Smrž jezdil na sedmém místě, pak se však mírně propadl. Huleš naopak neustále dotahoval a připojil se k vedoucí skupině, která poodjela zbytku závodního pole.
Na špici byl k vidění urputný souboj, jezdci si místa měnili zatáčku od zatáčky. Nejdéle vodil ostatní Sanna, jenž se do čela propracoval zhruba ve třetině závodu. Zprvu na něj dotíral jeho krajan Lucio Cecchinelo, pak jej vystřídal Poggiali a nakonec Elias. Dvě kola před koncem vedení krátce převzal i Japonec Masao Azuma, ale Sanna pečlivě chystal svůj útok a v závěrečném okruhu své prvenství ohlídal.
Huleš v jednu chvíli jezdil dokonce na čtvrté pozici, vzápětí se zase propadl na devátou. V závěrečném finiši vedoucí skupiny udržel na rozdíl od Smrže její tempo a jezdil na chvostu sedmý. V poslední zatáčce se mu ještě podařilo předjet Itala Maxe Sabbatiniho až na své nejlepší umístění v tomto ročníku, za něž získal deset bodů do celkové klasifikace. V ní je Huleš čtrnáctý a Smrž osmnáctý.
Do 250 ccm
Mezi dvěstěpadesátkami se o konečném vítězi německé Grand Prix rozhodlo v předposlední zatáčce. Do té doby vedoucí Japonec Daižiro Kató udělal pod tlakem dotírajících soupeřů jezdeckou chybu, vyvedl svou hondu ze správné stopy a Ital Marco Melandri využil síly motoru své aprilie. V cílové rovince se japonský závodník svému protivníkovi přiblížil na úroveň zadního kola, ale na víc nestačil. Kató přesto bezpečně vede v celkové klasifikaci MS.
Do 500 ccm
Útok na celkové vítězství v půllitrech vyhlásil další Ital Max Biaggi svým třetím letošním prvenstvím. Potřetí zároveň triumfoval na Sachsenringu jezdec této jihoevropské země. Yamaha v nejsilnější kubatuře zaujala horní pozice až do čtvrté. Vedoucí jezdec seriálu, další Ital Valentino Rossi, dojel sedmý a jeho náskok v průběžném pořadí před Biaggim se ztenčil na deset bodů.
Příští Velkou cenu přivítá 26. srpna brněnský Masarykův okruh. Pro tento závod získal Smržův mladší bratr Matěj divokou kartu a měl by se objevit rovněž v kubatuře do 125 ccm.
Do 125 ccm (27 kol - 100,008 km): 1. Sanna (It./Aprilia) 41:09,327 min. (průměr 145,800 km/h), 2. Elias (Šp./Honda) -0,247 s., 3. Poggiali (San Mar./Gilera) -0,701, 4. Azuma (Jap./Honda) - 0,734, 5. Cecchinello (It./Aprilia) -1,370, 6. Huleš (ČR/Honda) - 2,202, 7. Sabbatani (It./Aprilia) -2,326, 8. Rodriguez (Šp./Aprilia) -5,877, 9. Smrž (ČR/Honda) -6,132, 10. Jenkner (Něm./Aprilia) -10,071.
Průběžný stav MS (po devíti závodech): 1. Poggiali 120 bodů, 2. Elias 117, 3. Azuma 98, 4. Borsoi (It./Aprilia) 93, 5. Cecchinello 88, 6. Ui (Jap./Derbi) 86, ...14. Huleš 33, 18. Smrž 22.
Do 250 ccm (29 kol - 107,416 km): 1. Melandri (It./Aprilia) 42:37,696 (průměr 151,189 km/h), 2. Kató (Jap./Honda) -0,052 s, 3. Harada (Jap./Aprilia) -0,203, 4. Rolfo (It./Aprilia) -18,310, 5. De Puniet (Fr./Aprilia) -28,108, 6. Debon (Šp./Aprilia) -
36,566, 7. Hofmann (Něm./Aprilia) -36,764, 8. Macudo (Jap./Yamaha) -36,918, 9. Battaini (It./Aprilia) -40,466, 10. Nieto (Šp./Aprilia) -43,174.
Průběžné pořadí MS: 1. Kató 181 bodů, 2. Harada 137, 3. Melandri 129, 4. Rolfo 104, 5. Nieto 76, 6. Alzamora (Šp./Honda) 75.
Do 500 ccm (30 kol - 111,120 km): 1. Biaggi (It./Yamaha) 43:36,983 (průměr 152,859 km/h), 2. Checa (Šp./Yamaha) 43:40,232, 3. Nakano (Jap./Yamaha) 43:40,625, 4. Abe (Jap./Yamaha) 43:41,767, 5. Barros (Braz./Honda) 43:58,147, 6. Jacque (Fr./Yamaha) 43:58,368, 7. Rossi (It./Honda) 43:58,928, 8. Capirossi (It./Honda) 43:59,468, 9. Roberts (USA/Suzuki) 44:00,314, 10. Gibernau (Šp./Suzuki) 44:01,387.
Průběžné pořadí MS: 1. Rossi 170, 2. Biaggi 160, 3. Capirossi 111, 4. Barros 100, 5. Nakano 100, 6. Abe 87.
Ital Marco Melandri na aprilii, vítěz kubatury do 250 ccm na Velké ceně Německa mistrovství světa silničních motocyklů. |