Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Huleš: Stále jen hořely písty

13 2000
Č i m e l i c e - Spalující se písty, ztrácející se výkon motoru, občas propálený i válec, málo náhradních dílů. S takovými zkušenostmi se vrátil Jaroslav Huleš po prvních třech závodech mistrovství světa silničních motocyklů domů do Čimelic. Když odjížděl na první start do Jihoafrické republiky, podotkl, že se s prvními třemi závody v týmu Italjet nepočítá, že by se povedly, ale výsledek byl tragický, ani jednou nedojel do cíle. Nový model motoru zatím Italjetu žádnou slávu nepřinesl.

Při posledním závodě v Japonsku se v závěrečném tréninku dostal Huleš na páté místo od konce v maximální rychlosti, tak dobře se mu letos ještě nevedlo. "To jsem se schoval za jednoho Japonce a jel s ním celé kolo," vzpomněl si závodník. Ale v závodě se před ním stále dělala díra, i když odstartoval skvěle, z devatenácté pozice byl v prvním kole chvíli desátý.

"Dokud se špička nemohla srovnat, tak vždy zpomalila a dala se dojet," upřesnil jezdec. "Jakmile se srovnala, zmizela," zestručnil další výklad toho, jak se propadal dozadu. Za chvíli se na něj dostala další skupina a na rovině mu znovu zmizela. Závod končil na beznadějné poslední pozici pět kol před koncem. "Tam už byli jen šneci," přirovnával své okolí na konci pole jezdců.

Změny ve výbavě motoru musely v týmu Italjet střídat změny. Je těžké jezdit v takových podmínkách. "Stále se jen dohadujeme, pořád dokola," netají Jaroslav Huleš. Když motocykl před šampionátem testoval, na okruhu v Cartageně nebyly dlouhé rovinky a docela stačil, všichni si mysleli, že je všechno v pořádku. Když pak přešel na maximální rychlosti, ukázalo se, že motocykl nestačí.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze