Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Huleš dojel devátý, blýskl se i Smrž

Italský jezdec Rossi s hondou se dlouho pral s McCoyem o druhé místo, jejich souboj patřil k vrcholům šampionátu v Brně | foto: Reuters

20 2000
B r n o - Druhý nejlepší závod sezony má za sebou jezdec Jaroslav Huleš, který při Velké ceně v Brně dojel v kubatuře do 125 ccm devátý. Perfektní stíhací jízdou se do první desítky probojoval z osmnácté pozice na startu. Zazářil i sedmnáctiletý Jakub Smrž, startující na divokou kartu, jenž na hondě projel cílem jedenáctý. V královské třídě do 500 ccm potvrdil skvělou formu z tréninku Ital Max Biaggi na stroji Yamaha. Soupeřům ujel o více než šest vteřin a poprvé v letošní sezoně se prodral na stupně vítězů, rovnou nejvýš.
Uvnitř najdete kompletní zpravodajství, podívejte se na fotogalerii

125 ccm
"Můj stroj byl dneska prostě nejrychlejší," pochvaloval si Locatelli na tiskové konferenci, kde si ani nestačil sundat rukavice. "Měl jsem trochu problémy s motorem, Roberto byl dneska prostě rychlejší," povzdychl si druhý v cíli Ui, který před tím kraloval třem cenám v řadě.

"Začal jsem hned po startu tvrdě, pomýšlel jsem na stíhání jezdců okolo sedmého místa. Ovšem v šestém okruhu začal můj motocykl pomalu ztrácet výkon. Na pneumatiky si stěžovat nemohu, vybrali jsme nejtvrdší, které byly k dispozici," uvedl Hušel.Trochu lituje, že se mu lépe nepovedl trénink, nedělní výsledek by mohl být ještě lepší.  "Na tak obtížnou trať, jaká je v Brně, potřebuji kvalitní motor," vysvětlil Huleš, jemuž situaci ztížila i skutečnost, že se mu z počítače ztratila data z loňského závodu mistrovství světa.

Původně plánované pondělní Hulešovo testování stroje do 500 ccm ze stáje Kennyho Robertse staršího na Masarykově okruhu se neuskuteční. "Šéfové Italjetu mi testování zakázali. Na osmdesát procent v tomto týdnu s nimi podepíšu smlouvu i na příští rok. Stáj má nový rozpočet, zvýšila ho o padesát procent a viděl jsem i projekt nového motocyklu, který mě láká," dodal Huleš.

Sedmnáctiletý Jakub Smrž se ve svém čtvrtém startu v závodě mistrovství světa dočkal prvních bodů. "Nepodařilo se mi ideálně odstartovat a tím jsem nezachytil skupinku jezdců přede mnou," řekl. Jezdil s Ital Goiem a na trati si našel čtyři místa, kde by jej mohl případně předjet. "V závěrečném kole ale padlo na okruh po drobné přeháňce pár dešťových kapek, proto jsem raději útok neriskoval a spokojil se s jedenáctým místem," doplnil Smrž.

250 ccm
Čtvrtého vítězství v letošní sezoně dosáhl v závodě třídy do 250 ccm na Masarykově okruhu japonský motocyklista Šinja Nakano, který v průběžné klasifikaci mistrovství světa figuruje na druhém místě, a snížil ztrátu na vedoucího Francouze Oliviera Jacqua na rozdíl pouhých sedmi bodů. Japonskou převahu v této objemové kubatuře podtrhl druhým místem Tóru Ukawa, zatímco nejrychlejší muž tréninků Jacque se musel spokojit až se třetím místem.

Trojice těchto jezdců doplněná Italem Markem Melandrim, jenž si z pověrčivosti před brněnským dílem MS vyměnil dlouholeté číslo 13 za 35, ozdobilo od úvodních kol průběh závodu. Dlouho s touto čtveřicí bojoval ještě Němec Ralf Waldmann, výkon jeho aprilie ale ve druhé polovině závodu poněkud ztrácel na síle a on se musel spokojit až s pátým místem.

500 ccm
Nejrychlejší jezdec pátečního a sobotního tréninku, Ital Max Biaggi, na stroji Yamaha zvítězil zcela suverénně. Vyrazil z nejlepší pozice na startu jako rychlý šíp, v prvním okruhu jej na chvíli vystřídal ve vedení se zlomenou zápěstní kůstkou jedoucí Loris Capirossi, ovšem ještě před průjezdem časomírou po prvním kole byl matador opět v čele. Před brněnským závodem byl přitom v průběžné klasifikaci až na jedenáctém místě a navíc se ani jednou v letošní sezóně nedostal na stupně vítězů. "Brněnská trať mi z celého seriálu nejvíce vyhovuje," prohlašoval už před startem devětadvacetiletý Ital.

"Vypadalo to na snadný závod, neboť po získání náskoku už jsem nemusel tolik riskovat. Ovšem měl jsem problémy v zahřívacím okruhu s pneumatikami. Proto jsem také na chvíli pustil do čela Capirossiho a teprve až jsem se ujistil, že je všechno v pořádku, jel jsem naplno. Po osmi kolech, kdy jsem získal desetivteřinový náskok, dostala přednost jízda na jistotu," řekl vítězný Ital. Za jeho zády se v počátku snažili podtrhnout italskou nadvládu v nejsilnější objemové kubatuře jeho krajané Rossi a Capirossi. S touto dvojicí se pustili do tvrdého souboje kaskadérským způsobem jezdící Australan Garry McCoy a vedoucí jezdec seriálu Roberts. Právě souboj těchto čtyř jezdců o umístění na druhém místě dodával závodu dramatický náboj. Vítězně z něj vyšel Rossi.

"V úvodu jsem možná udělal chybu, že jsem se snažil držet Biaggiho. Měl velice rychlý stroj a neměl jsem naději s ním závodit. Po třech kolech jsem jej nechal odjet a soustředil se na souboj o druhé místo. V něm jsem měl v bláznivé koncovce více štěstí," poznamenal Ital. Naopak McCoy přiznal, že čekal první tři kola, až se dokonale zahřejí pneumatiky, a teprve potom vyrazil do ostrého souboje o druhé místo.

Zde najdete kompletní výsledky

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze