Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


HRT a Senna psali v Bahrajnu historii. S jedenáctivteřinovou ztrátou

SENNA JE ZPĚT. Bruno Senna před tréninkem Velké ceny Bahrajnu | foto: AP

12 2010
"Dnes ráno jsme tvořili historii," nebál se velkých slov Bruno Senna po volných trénincích Velké ceny Bahrajnu. S vozem stáje Hispania Racing odjel 20 kol a se ztrátou 11 vteřin obsadil poslední místo daleko za ostatními. To mu ale radost nezkazilo. "Jsme šťastni a hrdi, že jsme tady," poslal zprávu z Bahrajnu.

Synovec trojnásobného šampiona a tragicky zesnulého Ayrtona Senny byl jediným pilotem stáje prezentující se názvem HRT, který se dostal na trať. Monopost Inda Čandhocka se inženýrům nepodařilo včas zprovoznit.

"Doufám, že v sobotu se na trať konečně dostanu. Čeká nás ještě jeden trénink a všechny systému fungují. Věřím, že na kvalifikaci budu připravem," uvedl druhý indický pilot formule 1.

Sennovi se podařilo objet dopoledne tři kola, po obědě to bylo dokonce sedmnáct. "Vše probíhalo podle plánu," pochvaloval si brzo sedmadvacetiletý Bruno, který ztrácel na každém úseku trati několik vteřin a fungoval na dráze jako pojízdná šikana.

SENNA JE ZPĚT. Bruno Senna s vozem týmu HRT v tréninku Velké ceny Bahrajnu.

"Jsem si jistý, že půjdeme rychle vpřed. Musíme poděkovat mým mechanikům, inženýrům a celému týmu. Pracovali opravdu tvrdě a dokázali úžasné věci," pochválil zaměstnance HRT bývalý pilot série GP2.

Vedení Hispania Racing se naštěstí pro stáj nemusí bát, že vedení Mezinárodní automobilové federace FIA splní své hrozby a zasadí se o znovuzavedení kvalifikačního limitu 107 procent. Ani jeden z jeho jezdců by pak neměl šanci postoupit do závodu. Okamžité změny pravidel podléhají stoprocentnímu souhlasu týmů Grand prix.

Výsledky pátečních tréninků najdete ZDE







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze