Za svým cílem jde šestadvacetiletý cyklista bez podpory silného týmu. Ani loňský titul mistra republiky a deváté místo v časovce na mistrovství světa mu nezajistily prodloužení smlouvy s českou profesionální stájí eD'system-ZVVZ.
"Pan Ženíšek mi dal najevo, že už o mě nestojí," poznamenal stroze Michal Hrazdíra. Manažer týmu Jiří Ženíšek se už dříve nechal slyšet, že potřebuje cyklisty, kteří uspějí na větším počtu závodů než na třech, které vyšly loni Hrazdírovi.
Syn Miloše Hrazdíry, známého českého závodníka z přelomu 70. a 80. let, nové angažmá pro letošní sezonu nesehnal. Tak se rozhodl, že se o sebe postará sám. "De facto jsem si založil svůj vlastní tým, ve kterém jsem jen já sám," přitakává Hrazdíra.
Licenci bude mít v Dukle Brno, ale ve skutečnosti se bude starat jen sám o sebe. "Budu mít vlastní sponzory, své oblečení, program tréninků i závodů si budu určovat já sám," plánuje.
Samostatně už zahájil přípravu na novou sezonu. Připravoval se na horách a teď se vrátil z měsíčního pobytu na Mallorce. "Najezdil jsem čtyři tisíce kilometrů. Z devadesáti procent jsem jezdil úplně sám, jen výjimečně jsem se přidal k nějakému týmu," popisuje cyklista-samotář.
Sólovou jízdou by chtěl dojet až na start olympijské časovky v Aténách. "Musím se starat o spoustu věcí, které mi dřív zajišťoval tým, ale na druhou stranu si mohu určovat vlastní program a všechno podřizovat jedinému cíli," těší se Hrazdíra.
Sám by však nemohl jezdit etapové závody, a tak si domluvil hostování ve vídeňské stáji Denzel Juvina, kde před čtyřmi lety působil. Za Rakušany pojede příští týden závod Kolem Maroka, dál má v plánu Kolem Bulharska a zvažuje i starty v Rakouském poháru.
"Mohu si vybrat ty závody, které se mi budou hodit do plánu přípravy," pochvaluje si Hrazdíra.
Právě v tom vidí výhodu oproti angažmá v eD'system-ZVVZ. "Tam jsem víc cestoval, než závodil," říká muž, který v přípravě spolupracuje s trenérem Karlem Vávrou.
Od sponzorů potřebuje získat částku blížící se milionu korun. Roční rozpočet se bez výdajů na materiál pohybuje kolem 700 000 korun, silniční kola získá od sponzorů, ale časovkářský speciál si Hrazdíra koupil sám. Jeho cena je 300 000 korun.
Vše podřizuje obhajobě postupu na olympijské hry. "Ještě nejsou přesně určená kritéria pro nominaci. Nejjednoduší je vyhrát časovku na mistrovství republiky, pak to bude bez problémů," usmívá se loňský vítěz.