Před sedmi lety uviděl na internetu bílý sporťák a okamžitě se do něj zamiloval. Od slov rychle přešel k činům a vůz Opel Speedster si koupil. "Je to jedna z mála věcí, které mě takhle chytly a tak dlouho mi vydržely," říká Schwarz o svém "mazlíkovi".
Jeho vůz stavěla firma Lotus, známá výrobou speciálů pro formuli jedna. "Ale já s ním moc nezávodím. Je to auto pro zábavu, na dlouhé cestování nic moc. Nemá to žádný posilovač, airbag, ABS ani klimatizaci, jde vyloženě jen o řízení. Hrozně mě to baví a nebylo to ani tak drahé."
Ve středu to liberecký brankář v Sosnové, kde se pár dní předtím konalo mistrovství světa supermoto, pořádně rozjel. K ruce měl toho nejlepšího rádce: bývalého úspěšného okruhového jezdce Břetislava Engeho. "Hlavně musíš co nejlíp využít prostor celé dráhy," radil Enge a pak si ke Schwarzovi sám přisedl jako spolujezdec.
"Je neskutečné, jak to má pořád v ruce," vydechl Schwarz, když udělali několik koleček. "Za tu zkušenost jsem hrozně rád. Pan Enge mi ukázal, jak najíždět do zatáček a jak co nejlíp využít dráhu. Když jsem se začal jeho radami řídit, projížděl jsem zatáčky mnohem rychleji než předtím, to se vůbec nedá srovnat."
Schwarzův nízký sporťák občas parkuje před libereckou hokejovou halou. Příliš často s ním však brankář na tréninky nejezdí, není to pohodlné, navíc do kabiny sotva nacpe hokejku. "Vyjedu, jen když je sucho. Na mokru je to dost nebezpečné, nechci se někde rozštípat o strom, jsem celkem klidný jezdec," tvrdí Schwarz.
Takhle znáte Marka Schwarze z branky hokejistů Liberce.
Většinou jezdí sám, na výlety s rodinou není sporťák nejlepší volbou. "Někdy svezu psa, ale ten z toho moc velkou radost nemá," směje se Schwarz.
Na silnici budí velkou pozornost, ale moc příjemné mu to není. "Člověk jede po dálnici a každý s ním chce závodit, ale na to není to auto stavěné. Některé běžné vozy jsou možná rychlejší než ten můj. Když jedu v pravém pruhu a někdo se mi lepí na zadek, není to nic moc."
Schwarzův opel pohání motor o objemu 2.2, maximální rychlost prý nikdy nezkoušel. "To auto je hrozně lehoučké a při vysokých rychlostech nestabilní. Jak říkám, je to pro mě hračka - nejlepší je jezdit někde na uzavřené cestě nebo jen tak na pohodu se sklopenou střechou. Žádné velké jančení."
Před libereckou arénou občas stojí i krásné červené ferrari kapitána Petra Nedvěda. Schwarze však přestup k italské značce neláká. "Jednak by to bylo podstatně dražší a na to nemám peníze. A mě moje současné auto navíc baví."
Tvrdí, že už ho bude mít napořád. "Spíš ho budu dál vylepšovat. Teď jsem třeba udělal nové přední brzdy a jsou tak ostré, že budu muset upravit i ty vzadu, aby to bylo v rovnováze." Nechce si někdy na okruhu vyzkoušet i opravdový závod? "To vážně ne. Na to nejsem dost dobrý řidič. Já si budu dál jezdit jen pro zábavu."