Zvuk motorů. Bylo to téma prvních závodů, kdy diváci na okruzích i u televize marně čekali na obvyklý burácející zvuk motorů. Šéf australské Velké ceny dokonce hrozil, že vypoví F1 smlouvu, protože něco podobného si "nekoupil." Sebastian Vettel se na adresu zvuku nebál použít ostré slovo a Mercedes zvažoval, že k motorům přidá "vuvuzelu", aby uměle vyloudil řev.
Naštvaný Massa. Jeho vůz má na stupně vítězů, což dokazuje týmový kolega Bottas, on však často (možná i nevinně) končí v kolizích. Po závodě v Německu, kdy boural s Kevinem Magnussenem a viník nešel přesně určit, se do mladíka ostře pustil, že v F1 nemá co dělat. Od veterána šampionátu to byla zbytečná slova, i proto jej v televizi Sky tvrdě uzemnil Marc Surer, bývalý jezdec a nyní glosátor F1: "Už by měl pomýšlet na konec kariéry."
Pozitiva sezonyJaké jsou naopak plusy dosavadního ročníku F1 čtěte zde. |
Räikkönen ve stínu. Po jeho zimním návratu do Ferrari se čekala týmová válka s Fernandem Alonsem o pozici jedničky. Jenže je příměří, protože mistr světa z roku 2007 zůstává pokorně vzadu. Kimi Räikkönen Alonsa ani v jediném z 11 závodů neporazil a v MS je až 12. Neomlouvá ho ani to, že stáj z Maranella má vnitřní problémy a v sezoně měnila týmového šéfa.
Trápící se McLaren. Niki Lauda, legenda F1, to před pár dny řekl drsně, leč výstižně: "McLaren i Ferrari mají auta na ho..." Za slova se omluvil, ovšem McLaren navzdory tomu, že využívá motory Mercedes, není konkurenceschopný. I nedávné Maďarsko přineslo důkaz, když tým zaváhal s výměnou přechodných pneumatik na suché. Za vše prý mohl chybný radar.
Návštěva v Německu. Němec Sebastian Vettel získal poslední čtyři tituly mistra světa, další Němec Nico Rosberg teď šampionát v německém autě vede, i tak na závod v Německu dorazilo jen 50 tisíc diváků a na tribunách byly tisíce prázdných míst. A není to ojedinělé: třeba v Maďarsku dorazilo za víkend na Velkou cenu o 80 tisíc lidí méně než před rokem. Dění i návštěvnost v F1 pak zkritizoval i šéf české formulové stáje Igor Salaquarda.