Pořadatelům se pro letošek podařilo sestavit program, který lze skutečně těžko překonat. Hlavní atrakcí bude po roční pauze šampionát FIA historické F1. Lotusy, williamsy, arrows a další věhlasné značky ze 70ých a 80ých let budou v Německu absolvovat první závod sezony a kdo toto mistrovství již někdy viděl, ten ví, že se nejedná o žádné projížďky krajinou, ale tvrdé závody, při kterém relativně dobří piloti neberou ohled na soupeře ani na materiál.
S poněkud modernějšími monoposty se představí i v Čechách dobře známý seriál BOSS GP (dříve EuroBOSS).
Neméně zajímavý bude jistě i závod historické F2, kde se často jezdí ještě tvrději, než ve formuli 1. Mistrovství, které organizuje britský HSCC již odstartovalo dvěma podniky v Silverstone a Cadwell Parku. V Hockenheimu se již nadšenému publiku představilo v minulých letech.
Také milovníci silných sportovních prototypů si při Hockeheim Historic přijdou na své. Autodromem totiž budou burácet monstra Orwell Supersportcupu a Interserie Revivalu. Pořadatel při tom doufá, že se v kokpitech představí hvězdy rázu Williho Kauhsena, Davida Pipera a Hanse Herrmanna.
Paletu historických mistrovství doplní FIA Lurani Trophy, pro vozy dřívější F-junior; Historická Formule V a Yokohama Langstreckencup, kde se objeví i klasické vozy BMW M1.
V Hockenheimu vždy dokázali šikovně spojit minulost se současností a proto budou i letos na startu nadějné mladé hvězdy severoevropského šampionátu F-Renault a švýcarsko-rakouské mistrovství F-Lista.
To ale ještě zdaleka není vše, co z tohoto podniku činí naprostý unikát pro každého fandu. Hockenheimring v rámci tohoto víkendu totiž také oslaví 40. výročí od konání první velké ceny F1. Pořadatel slíbil, že pošle na trať kolem 30 monopostů z dob šampiona ročníku 1970 Jochena Rindta. Mezi nimi bude i několik vozů, které sám charismatický Rakušan pilotoval.
Jubileum v Badenu oslaví i Kurt Ahrens, bývalý pilot F1 a hvězda Porsche. Bude mu 70 let a na jeho počest automobilka Porsche přiveze ze svého nedalekého muzea několik skvostů minulosti. Ahrens již tradičně zavzpomíná na závod F2 roku 1968, ve kterém vedl a který připravil o život velkého Jima Clarka. Zavzpomínání u pomníku velkého Skota v přítomnosti týmu Classic Lotus a jeho ředitelů Cliva Chapmana a Boba Danceho bude dalším bonbónkem podniku.
Padok Hockenheimringu ale nebude přeplňen jen zajímavými vozy a jezdci. Kdo hledá starou literaturu, součástky, modely, autogramy a podobné, ten si bude připadat, jako v ráji – a to za opravdu přijatelné vstupné 20,- Euro na den nebo 35,- Euro za víkend, přičemž má každý fanda volný přístup prakticky všude!
Na Hockenheimringu začíná nová závodní sezona 16.-18. dubna 2010 opravdu velkolepým pohledem nazpět.