Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Házenkáři jezdí na zápasy i vlakem

26 2003
Louny - Jede jede mašinka, kouří se jí z komínka... Populární písnička z diskoték by se mohla klidně stát hymnou házenkářů Loun. Na některé zápasy česko-slovenské interligy se totiž dopravují vlakem. Neobvyklý a pro sportovní kluby z nejvyšších soutěží trochu kuriózní způsob cestování si však všichni pochvalují. Klub ušetří a pro hráče je daleké putování pohodlnější.

Lounská výprava už vystupovala na nádraží ve slovenském Prešově, o uplynulém víkendu v Košicích a plánuje, že se stejným způsobem přemístí rovněž do Sečovců.

Všechna města jsou nekonečně daleko, přes 700 kilometrů. "Máme dokonce od drah přislíbeno, že vagón do Sečovců nám vypraví přímo v Lounech," pochvaluje si Jiří Brecko, klubový manažer.

Jak vypadalo házenkářské cestování třeba do Košic? V pátek trénink, večeře v lounské hale, pak přesun do Prahy na vlakové nádraží, odkud lokomotiva po půlnoci startuje k přímé cestě. Příjezd na východ Slovenska v sobotu v poledne, ve 20.20 už hráči opět sedí ve vlaku. Domů se dostanou v neděli kolem osmé ráno. Lístek stojí asi tisíc korun na osobu.

"Zažil jsem to prvně, nikdy jsem takhle na zápas nejel. Ale jde o solidní řešení," myslí si nový lounský kouč Miroslav Bartoň. "Ideální by bylo vyrazit v pátek ráno a přespat v Košicích, ale to není možné. Hráči musí do práce."

Na rozdíl od autobusu, kde je stísněný prostor a který je navíc finančně náročnější, si ve vlakové soupravě mužstvo Loun hoví. V lůžkovém vagónu obsadí tři, někdy čtyři kupé, každé je vybaveno šesti postelemi.

Trenéři a realizační tým nejsou s hráči. "Nechceme se jim tam motat, ať se baví po svém. Mají čas si vyříkat nějaké problémy, může to být ku prospěchu," usuzuje lounský asistent trenéra Václav Karlovec.

Kanonýr Vladislav Jordák s úsměvem namítá: "V noci většinou rozebíráme věčné téma: ženský." A také hrají karty nebo se na přenosném počítači dívají na filmy. "Většinou jsme ale po pracovním týdnu tak zbití, že spíme," říká Jordák.

Na zápas pak dorazí odpočatý tým. "Potíž je jen, jak vyplnit pětihodinovou pauzu do utkání. V Košicích jsme šli na oběd a pěšky a tramvají hledali halu, protože jsme nevěděli, kde leží," podotýká střelec.

Podle Karlovce vlak občas využívají i Allrisk Praha, Košice či Prešov. "Sečovce k nám vyrazily autobusem, ale překombinovaly to. Hráči spali u Bratislavy a pak byli vykulení, že k nám jeli ještě takovou štreku, šest hodin," usmál se.

Louny, které jsou v interlize nejhůř zeměpisně umístěné, v létě uvažovaly i o letecké dopravě, ale ta je drahá. Cestovní náklady spolknou desetinu klubového rozpočtu.

Cesty Loun
Sečovce 773 km
Košice 745 km
Prešov 709 km
Nové Zámky 476 km
Karviná 462 km
Kostelec 330 km
Praha 65 km
Propočty: viamichelin.com

Autoři:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze