Jezdili v motokrosovém areálu v Těšnovicích. Vzhledem k tomu, že na Hänninena útočila viróza, větší porci testovacích kilometrů zvládl Kopecký. Za volantem Škody Fabie S2000 nechyběl ani Jaroslav Starý.
"Juho se v pátek vrací domů, asi budeme brečet, že se rozdělíme," vtipkoval Kopecký.
"Ale už za dva týdny jsem zpátky," hlásil Hänninen.
Piloti mladoboleslavské stáje se chystají na další díl šampionátu Intercontinental Rally Challenge, který se uskuteční za necelý měsíc na Azorských ostrovech. Kroměřížský test ovšem přípravou nebyl. Podmínky jsou odlišné.
"Zdejší šotolina je jiná než na Azorech," popsal Hänninen. "Ale i tak se mi tu líbí. Je to těžší, než jsem čekal. A najít dobrý šotolinový úsek na testování není snadné."
Škodovka si na Hanou naplánovala životnostní test. To znamená, že jezdci zkoušeli, co auto vydrží. Během tří dnů najezdili 600 kilometrů.
"To je poměrně dost. Je to stejné, jako bychom zvládli dvě velké soutěže najednou," srovnal Kopecký, kterému areál připomínal testovací trať ve francouzském Souve. "Co jsme zkoušeli? To si nechám pro sebe. Šlo spíš o to, aby auto bylo funkční a bez problémů."
Příprava areálu nebyla jednoduchá, protože až doteď v něm jezdily jenom motorky. Mistr republiky v historických vozech Michal Sum, který test organizoval, dokonce našel pozůstatky vojenských strojů. Areál totiž za minulého režimu sloužil jako tankové cvičiště.
"Při válcování trati jsem objevil pás od tanku," popsal Sum.
"Nachystal to dobře, trať byla pěkná," chválil Kopecký.