Hanika, jezdec třídy Moto3, spadl během letošních závodních víkendů už dvanáctkrát a vysvětluje: „Z mého pohledu jsem mohl za pět šest pádů, které pramenily z toho, že jsem na to moc tlačil. Pak bylo nesčetně pádů proto, že se motorka rozhodla nefungovat. Ale nevymlouvám se, já na ní sedím.“
Ta zmíněná skepse v jeho hlase v úvodu má i jisté vysvětlení. Hanika přišel loni do světového šampionátu s puncem výjimečného mladíka, který udivoval v seriálu Red Bull Rookies Cup pro juniorské jezdce. Dostal angažmá ve špičkovém týmu, rok hájení, ale letos se už od něj chtěly stupně vítězů.
Dvakrát se sice ocitl na čele závodu, leč pak se (ne svou vinou) vytratil. „Mohlo to být o poznání lepší, ale byly tam tři závody, kdy jsem měl smůlu a třeba kvůli jinému jezdci přišel o dobrý výsledek. Ale tým kvituje, že zajíždím v trénincích i kvalifikacích rychlé časy, že jsem pravidelně v desítce, jen se musím naučit nastavit motorku na závodní level. Aby vydržela i v druhé půlce.“
Ač mluví optimisticky, není jasné, zda si místo u týmu KTM udrží. Spekulovalo se o jeho přestupu o kategorii výš, což by vzhledem k Hanikově vysoké figuře byl i logický krok, on se však rozhodl zůstat v nejslabší třídě.
„Bude lepší zůstat a udělat konečně nějaký výsledek. S okruhem mých lidí pracujeme na tom, abych měl příští rok dobrou motorku a mohl se zase posunout dál. Teď bude záležet na pár nejbližších závodech.“
Samozřejmě i v tom v Brně. Jsou to dva a tři roky, co tu vyhrál v Rookies Cupu, a i teď je z českých jezdců tím, kdo má nejreálnější šanci se objevit na bedně, chcete-li – na stupních pro tři nejlepší. „Můj cíl? Minimálně stejný výsledek jako v Rookies Cupu,“ řekne s humorem.
Pak vážněji praví: „Dostat se v Brně na bednu je složité, ale bylo by to hezké. Konkurence je letos rychlejší než loni. Časy na tratích se všude zlepšily, stejné to bude i v Brně. A když se snažíte zajet rychlý čas, musíte tlačit...“
... tak snad na Masarykově okruhu nepřijde pád č. 13.