I tak říkal: "Byl to jeden z nejhorších závodů. Bylo vedro, těžké podmínky. Měl jsem problémy s podvozkem, takže jsem rád, že jsem to ustál, a divím se, že jsem druhý."
Divit by se neměl. Hanika patří mezi výjimečné talenty, už loni v tomto seriálu vyhrál tři závody a skončil celkově třetí. Letos byl nejrychlejší v testech i austinské kvalifikaci, a byť si v prvním závodě o příčku pohoršil, ve druhém dokázal, že patří mezi největší favority série. A její vítěz téměř jistě získá angažmá v mistrovství světa.
Sedmnáctiletý Hanika dobře ví: "Je tu hodně lidí z mistrovství, kteří se na naše závody dívají. Red Bull vás sice nepošle rovnou do Moto3, ale hodně přiblíží. Je to prestižní seriál a ve světě má svou váhu."
Už proto, že je spravedlivý. Jezdci mají stejné motorky, stejný přístup od mechaniků, lišit se může maximálně nastavení podvozku. I proto jsou závody extrémně vyrovnané a rozhoduje jezdecký um. "Na trati jsme soupeři, ale jinak kamarádi. Blbneme, děláme kraviny, někteří kluci jsou ještě mladší a šílenější než já."
Jenže zároveň promotér šampionátu dbá na to, aby z motocyklových "dětí" vyrostli závodníci se všímvšudy. A tak je testuje z angličtiny, několikrát za měsíc píší blogy, musí umět odpovídat novinářům. "Blog není povinný, ale je to dobré pro zviditelnění. Bez angličtiny nejde v motoristickém světě žít. Mechanici jsou většinou z ciziny a je důležité, abych rozuměl každému slovu."
Sám studuje gymnázium v Brně. Kvůli závodům, které jsou součástí několika Grand Prix, má sice individuální plán, leč do školy se snaží chodit pravidelně. "Problémy nemám, i když s těžšími předměty jako matematika, fyzika či chemie mi pomáhají kamarádi." Chtěl by na vysokou školu a nejlépe studovat strojařinu.
Pak se nahlas zasní: "Mými kamarády jsou Pešek a Abraham a já bych chtěl jednou být tam, kde jsou oni."