„Může to vypadat jako krok zpátky, jenže tohle potřebuji. A myslím, že je to lepší, než jezdit dvacátý či pětadvacátý a riskovat pokaždé svůj zadek,“ napsal 20letý jezdec na svém Instagramu v narážce na nespolehlivost motorky Mahindra, se kterou ve třídě Moto3 jezdil.
Teď ve stejné třídě zůstává, jen o level níž, byť on sám tvrdí: „Ta úroveň je téměř stejná jako mistrovství světa.“
Poprvé se v staronovém týmu představí příští týden na španělském okruhu Albacete, což bude symbolický návrat. Na stejné trati a ve stejné stáji se před třemi lety stal evropským šampionem. A věří, že tu prožije vzkříšení, protože popravdě řečeno, jeho kariéra v MS uvadala.
Poté, co Hanika v roce 2013 suverénně kraloval šampionátu nadějí Red Bull Rookies Cup, dva roky jezdil za tovární stáj KTM. Tam se však ani jednou neprobil na stupně vítězů, a tak letos byl „odsunut“ do podprůměrného týmu. Ze sedmi závodů hned čtyřikrát nedokončil, nejlépe byl dvacátý. A po 43 závodech, které v řadě odjel v MS, přišel vyhazov.
V šampionátu už tak působí jediný Čech, Jakub Kornfeil ve třídě Moto 3.