Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hanika kvalifikaci proseděl v boxech. Kolikátý je, zjistil od novinářů

Karel Hanika na okruhu v Jerezu. | foto: Profimedia.cz

3 2014
Jerez (Od našeho zpravodaje) - Až při rozhovoru s novináři se Karel Hanika dozvěděl, kolikátý vlastně skončil. A zatímco jeho soupeři teprve po konci kvalifikace na Velkou cenu Španělska silničních motocyklů v Jerezu zajížděli z okruhu zpět do boxů, on už byl vysvlečený z kombinézy a v "civilu".

Hanika, který po loňském vítězství v seriálu Red Bull Rookies Cup teď v továrním týmu KTM bojuje v motocyklovém MS ve třídě Moto3, totiž prožívá v Jerezu zvláštní víkend. Místo na trati spíš vysedává v boxech a čeká, zda se jeho mechanikům podaří opravit "zlobící" motor.

A to se projevilo i v kvalifikaci, ve které objel jen pět kol a skončil až 29. "Díky, že jste mi řekl, kolikátý jsem. Ani jsem na výsledky nekoukal. A co se s tím dá v neděli dělat? Uvidíme, každopádně to bude výzva, se kterou se musím poprat," řekl Hanika.

Co přesně má za technické trable, nechtěl příliš popisovat. Jen přiznal, že už během pátku na jeho motorce mechanici měnili motor, a přesto "mi v kvalifikaci zdechla znovu".

Velká cena Španělska

Výsledky kvalifikace

Moto3: 1. Miller (Austr./KTM) 1:46,173, 2. Antonelli (It./KTM) -0,615, 3. Rins (Šp./Honda) -0,694, 4. I. Viňales (Šp./KTM) -0,694, 5. Á. Márquez (Šp./Honda) -0,711, 6. Bagnaia (It./KTM) -0,839, ...11. Kornfeil -1,258, 29. Hanika (oba ČR/KTM) -2,192.

Jelikož bude v neděli startovat z místa, ze kterého s nadsázkou téměř nejsou vidět semafory, říká: "Chce to dobře se odpíchnout a v prvních třech kolech získat co největší počet pozic."

Trable v Jerezu ho mrzí i kvůli tomu, že na zdejším okruhu před sezonou testoval. Má tak řadu poznatků, tým zase hodně veledůležítých dat, které pomáhají motorku ideálně nastavit. "Je škoda, že se technické problémy staly tady, fakt jsem se sem hodně těšil a myslím, že jsme mohli udělat hodně dobrý výsledek. S časem, který jsem zajel při testech, bych startoval druhý."

Jedna věc ho ale může uklidnit. Navzdory tomu, že jede v továrním týmu KTM, kde se hodně dbá na výsledky, na Haniku od přísného šéfa Akiho Aja tlak zatím není. "Pořád je tohle má první sezona a jsem tady proto, abych se učil. Horší by bylo, kdyby se to stalo v sezonách, ve kterých bych bojoval o přední příčky."

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze