Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hamilton vysvětlil, proč v závěru Velké ceny Číny nedokázal předjíždět

JSEM TO JÁ. Lewis Hamilton před Velkou cenou Číny F1. | foto: Reuters

18 2016
Navzdory startu z posledního místa, navzdory kolizi v první zatáčce a opravě v boxech plánoval stále Lewis Hamilton útok na třetí místo. V druhé polovině třetího závodu sezony formule 1 však přišel největší problém - ve Velké ceně Číny nebyl dost rychlý.

Nestává se často, aby mistr světa Lewis Hamilton s bezkonkurenčním vozem Mercedesu nedokázal čelit svým soupeřům na trati. V závěru Velké ceny Číny na okruhu v Šanghaji se britský pilot hodně trápil. Nedokázal se dostat před nepříliš rychlého Felipeho Massu s williamsem, naopak si ho přímo na dráze podali Daniel Ricciardo s vozem Red Bull a Kimi Räikkönen s Ferrari.

Fotogalerie

Paradoxně to byl on, kteří nepřímo způsobil jeho problémy. V první zatáčce závodu vrazil Sebastian Vettel do Räikkönena ve chvíli, když uhýbal Kvjatovi. Finovo auto se roztočilo a zůstalo stát napříč tratí, navíc potom bez předního křídla nebyl dost rychlý. Felipe Nasr musel dupnout prudce na brzdy a Lewis Hamilton, který se jezdce Sauber právě snažil předjet, do něj zezadu vrazil.

V boxech dostal nové přední křídlo, nové pneumatiky a zpomalovací vůz ho vrátil do boje se soupeři, ale kolize poškodila Hamiltonův vůz víc, než to původně vypadalo. Jeho jízdní vlastnosti se postupně zhoršovaly a v závěru závodu byl Brit rád, že se vůbec dokázal udržet na dráze.

Výsledky závodu najdete ZDE

„Byl to příšerný, katastrofický závod,“ stěžoval si Hamilton. „Poškodil se mi vůz a potom to bylo jako dominový efekt. Už nic nefungovalo a nic nevycházelo. Stejně jako v předchozím závodu (v Bahrajnu) jsme se od začátku hlavně snažili, aby auto aspoň trochu fungovalo. Ale tohle se prostě stává, teď se musíme zaměřit na budoucnost,“ nechal se slyšet pilot, který byl během závodu celkem pětkrát v boxech.

Podrobnosti vysvětlil šéf stáje Toto Wolff. „Přední křídlo se zaseklo pod podlahou a poškodilo ji. Ztratili jsme velkou část přítlaku a bylo to znát ve většině zatáček. Při vizuální kontrole v boxech jsme nic nenašli a také data vypadala dobře, ale auto bylo velmi špatně ovladatelné a to se podepisovalo také na pneumatikách, které hodně rychle odcházely.“

PADLÁ KŘÍDLA. Lewis Hamilton po kolizi při Velké ceně Číny.

PADLÁ KŘÍDLA. Lewis Hamilton po kolizi při Velké ceně Číny.

„Zkoušeli jsme strategii, která ho měla vytáhnout minimálně na čtvrté místo, ale kvůli tomu, že auto v důležitých zatáčkách nesedělo, nemohl předjíždět,“ vysvětlil Wolf, proč Hamilton v závěru závodu visel za Massou a nedokázal ho předstihnout.

Hamilton se trápil. V posledních kolech ztratil dvě pozice a v celkovém pořadí šampionátu už ztrácí na týmového kolegu Nika Rosberga 36 bodů. „To není tak špatné, jak jsem myslel, hned se cítím mnohem líp,“ sdělil jezdec překvapeným novinářům. „Čekal jsem, že to bude padesát bodů, nebo něco podobného!“

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze