Kopecký původně figuroval na dvanáctém místě. Organizátoři však nakonec klasifikovali na desáté pozici Fina Janneho Tuohina, přestože nedojel do cíle.
V duelu dvojnásobných mistrů světa měl Grönholm od prvních etap v okolí Karlstadu mírně navrch.
V úvodních třech dnešních erzetách ho ale provázely problémy s tlakem oleje, musel řadit manuálně a Loeb zmenšil svou ztrátu na čtrnáct sekund. V servisu však dali mechanici Finův focus do pořádku a jednička britského týmu zbylé tři vložky vyhrála.
"Chtěl jsem Marcuse porazit, ale prostě se to nedalo. Vyzkoušel jsem všechno," povzdechl si Loeb, jenž po odchodu továrního týmu Citroën z MS pilotuje svou xsaru v rámci soukromé stáje Kronos.
Třetí skončil domácí Daniel Carlsson na mitsubishi, jenž na vítěze ztratil už téměř tři minuty. Kopecký měl na jediné škodovce, jež dojela do cíle, ztrátu přes dvanáct minut.
"V závěrečné etapě se střídaly krátké a dlouhé rychlostní zkoušky. Nám více vyhovovaly delší erzety, které vedly po širších a rychlejších úsecích. V kratších testech se objevovaly místy velmi hluboké koleje a tyto pasáže byly i výrazně užší a techničtější. Odjeté kilometry ve Švédsku jsou velmi cenné," uvedl Kopecký.
Rallye nedokončila ani jedna fabia WRC rakouského týmu Red Bull Škoda. Hned v první dnešní erzetě odstoupil po poruše z pátého místa Švéd Mattias Ekström, jeho rakouský kolega Andreas Aigner skončil v třetí vložce kvůli problémům s motorem.
Grönholm tak oslavil osmatřicáté narozeniny jubilejní dvacátou vyhranou rallye v MS a díky dvěma vítězstvím ve dvou závodech vede průběžné hodnocení šampionátu.
"Pro mě i celý tým je to fantastický start do sezony," prohlásil Fin, jenž v minulých sezonách jezdil v peugeotu. "Těžko bych mohl dostat lepší narozeninový dárek," dodal čtyřnásobný vítěz Švédské rallye.
Pavel Valoušek se suzuki obsadil celkově 21. místo a v hodnocení juniorského MS mu patřila čtvrtá příčka. Martin Prokop s citroënem byl osmadvacátý, v redukovaném pořadí jedenáctý.
Třetím zastavením mistrovství světa bude za měsíc Mexická rallye.
Výsledky: 1. Grönholm (Fin./Ford) 3:09:01,9 hod., 2. Loeb (Fr./Citröen) -30,7, 3. Carlsson (Švéd./Mitsubishi) -2:56,8, 4. Galli (It./Mitsubishi) -3:03,8, 5. Radström (Švéd./Subaru) -5:56,9, 6. Katajamäki (Fin./Ford) -7:34,8, 7. Pons (Šp./Citröen) -8:35,6, 8. H. Solberg (Nor./Peugeot) -9:01,5, 9. Joge (Švéd./Peugeot) -9:17,2, 10. Tuohino (Fin./Citroën) -9:42,0, ...13. Kopecký (ČR/Škoda) -12:19,3, 21. Valoušek (ČR/Suzuki) -26:59,1, 28. Prokop (ČR/Citroën) -1:00:27,7.
Průběžné pořadí MS (po 2 ze 16 rallye): 1. Grönholm 20 b., 2. Loeb 16, 3. Carlsson a Gardemeister (Fin./Peugeot) oba 6, 5. Galli a Stohl (Rak./Peugeot) oba 5. Hodnocení značek: 1. Ford 33, 2. Citroën 24, 3. Peugeot 10, 4. Subaru 8, 5. Škoda 3.
Timo Rautainen a Marcus Grönholm se radují z vítězství. |