Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


GP2 v Budapešti: pod maďarským sluncem se radovali Maldonado a Ricci

Giacomo Ricci, tým DPR série GP2. | foto: Roman Klemm

2 2010
Na rozpáleném Hungaroringu se v sobotu stylem velkého šampiona prosadil Pastor Malsonado a v neděli se směl z prvního vítězství radovat outsider Giacomo Ricci. Bohužel i tentokrát skončili dva jezdci v nemocnici.

Pole-position pro hlavní závod byla Samovi Birdovi ze stáje ART málo platná: v Maďarsku dopomohlo vedro k návratu "staré nemoci GP2" – selhání spojky. Start se musel dvakrát opakovat a nejprominentnější obětí techniky se stal právě Bird, když jeho Dallara-Renault nechtěla vyrazit dle představ.

Sobotu dle představ za to zažil lídr celkového hodnocení, Pastor Maldonado. V první zatáčce byl zase jednou první. Venezuelan má letos svůj vůz a temperament tak dobře pod kontrolou, že z takové situace zpravidla vyhrává – a nejinak tomu bylo i v Budapešti.

V závodní rychlosti se pole tentokrát dostalo jen do první zatáčky. Jules Bianchi tam na jejím vnějším kraji moc riskoval, opustil dráhu, jeho vůz se roztočil a naneštěstí se nasměroval zpět do rozjetého davu. Bílý monopost tam kolmo trefil Číňan Tung a lehce i Rodolfo Gonzales. Tři vraky (vozy stáje ART a DAMS již nejsou k zachránění) blokovaly dráhu a závod byl na několik kol neutralizován za Safety-Carem. Bianchi a Tung museli s poraněnými zády ihned do nemocnice. Zvláště Francouz si dle prvních zpráv poranil páteř v rozsahu podobnému Josefovi Královi a sezona pro něj pravděpodobně skončila.

Po 20 minutách neutralizace Maldonado znovu dokázal, že si letos první pozici nedá vzít a lehce ujel pronásledovatelům. Za ním se o druhé místo dlouho přetahovali Vietoris s Perezem a výborně naladěný Němec si dojel jako druhý pro nejlepší výsledek sezony.

O nejlepší týmový výsledek roku se postarali i oba piloti stáje DPR, Giacommo Ricci a Michael Herck na místech sedm a osm, což pro nedělní sprint znamenalo premiérovou první startovní řadu pro vozy Herckova otce.

Dvojitá pole-position DPR se po startu v neděli proměnila v jednoduché vedení Ricciho – další obětí náladové spojky se totiž stal nešťastný Rumun Herck. A Maldonado nemohl dál budovat náskok v čele šampionátu: "Bird přede mnou najednou silně zbrzdil – a ohnul jsem si o něj nos vozu."

Pastorovi to ale málo vadilo, protože i Perez po nehodě s Valsecchim odpadl, a o body se směli přetahovat především piloti, kteří v celkovém hodnocení nehrají roli. Giacomo Ricci si čistě dojel pro své první vítězství v GP2 a sebevědomě vysvětlil: "Auto dnes bylo tak dobré, že jsem po průjezdu první zatáčkou věděl, že vyhraju!"

Na maďarský víkend může vzpomínat v dobrém i Christian Viatoris, který opět dojel druhý – snad nejvíce se ale radoval třetí Davide Valsecchi: "Přijeďte všichni do Spa, tam určitě zvítězím," natankoval předsezónní favorit nového sebevědomí.

Nedělního "umírání" soupeřů využil i Luca Filippi, který dovedl Králův monopost stáje Super Nova na šesté místo.

"To byl víkend dle mých představ. Spa a Monza jsou mé oblíbené okruhy a zvlášť se na ně těším," hrozil veselý Maldonado konkurenci do budoucna, zatímco jeho nejvážnější soupeř Perez již částečně rezinoval: "Pro mě víkend skončil už po kvalifikaci…"

GP2 na Hungaroringu:

Sobotní závod:
1. Pastor Maldonado (Ven.) Rapax 1h18:45.734
2. Christiuan Vietoris (Něm.) Racing Engineering + 5.865
3. Sergio Perez (Mex.) Barwa Addax Team + 6.511
4. Oliver Turvey (Brit.) iSport International + 7.109
5. Giedo van der Garde (Niz.) Barwa Addax Team + 10.225
6. J.D'Ambrosio (Bel.) DAMS + 12.044
7. Michael Herck (Rum.) DPR + 12.487
8. Giacomo Ricci (It.) DPR + 12.941

Nedělní sprint:
1. Giacomo Ricci (It.) DPR 42m56.588s
2. Christian Vietoris (Něm.) Racing Engineering + 7.097s
3. Davide Valsecchi (It.) iSport + 16.712s
4. Giedo van der Garde (Niz.) Barwa Addax + 19.708s
5. Oliver Turvey (Brit.) iSport + 20.655s
6. Luca Filippi (It.) Super Nova + 22.383s

Celkový stav šampionátu:
1. Maldonado 77 b.
2. Perez 51 b.
3. Clos 43 b.
4. Bianchi 39 b.
5. van der Garde 34 b.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze