Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


GP2: Král odjel hlavní závod v Turecku s poškozeným autem. Nebodoval

Josef Král při testech ve francouzském Le Castelletu. | foto: Roman Klemm

30 2010
Váhavé vystoupení českého jezdce Josefa Krále v sérii GP2 pokračuje i v Turecku. Do hlavního sobotního závodu startoval po havárii v kvalifikaci ze 17. příčky, ale po nepovedeném začátku se propadl a posunoval se vpřed jen po potížích soupeřů. Obsadil 16. místo. Suverénně vyhrál Venezuelan Maldonado z týmu Rapax.

Šestnácté místo Krále možná nevypadá tak špatně, ale byl předposledním, kdo projel kolem šachovnicového praporu. Při jednom ze soubojů v prvním kole do Královy formule tvrdě narazil Belgičan Jérôme D'Ambrosio. A to tak silně, že Královi doslova vytrhl volant z ruky.

"To byla velká rána. Pochytal jsem volant a snažil jsem se jet dál, ale auto bylo zjevně poškozené," líčil český závodník týmu Super Nova Racing. "S tím už nešlo moc vymýšlet. Doslova mě to štve, protože to auto mělo na dobrý výsledek.

Chybu ve včerejší kvalifikaci beru čistě na sebe, tím spíš jsem usiloval o důstojný výsledek v hlavním závodě. Je to těžké, protože zejména po startu se bojuje o každý centimetr. Kolize s D’Ambrosiem mi pak vzala všechny naděje."

Porazil ho dokonce i Oliver Turvey ze stáje iSport, který musel do boxů celkem třikrát. Byl však o téměř dvě vteřiny na kolo rychlejší než Král, a bez problémů umístění před ním udržel.

Jedinou radostí Krále tak může být fakt, že zase jednou porazil týmového kolega Ericssona. Švéd jel lépe, ale jeho technika byla proti. Ještě před polovinou závodu mu odešel motor.

Ericsson a Král zatím nezískali v letošní sezoně ani bod. Jejich tým Super Nova je tak nejslabším účastníkem seriálu.

"Nervózní z toho nejsem, spíše zdravě naštvaný. Uvědomuji si, že fanoušci očekávají více, což pro mě funguje jako motivace do budoucna. Nevěřím jen ve smůlu. Auto má na dobré výsledky a musíme zabrat a smůle se vyhnout. Navíc, zkušenosti tu hrají velkou roli, podívejte se na suverénního vítěze Pastora Maldonada, s 57 starty je nejzkušenějším z celého startovního pole. Ale k výkonu mu samozřejmě gratuluji."

Pozdější vítěz Maldonado začínal ze druhé příčky na startu, ale brzo se posunul do čela a okamžitě začal všem ujíždět. Ostatním jezdcům dával na kolo více než půl vteřiny, první místo udržel i během zastávek v boxech a bez potíží vybojoval vítězství. Stal se novým vedoucím jezdcem šampionátu.

Vítěz kvalifikace Valsecchi z Itálie musel o druhou příčku bojovat s Mexičanem Pérezem, jenž se před něj posunul při výměnách pneumatik. Valsecchimu poté trvalo jen pár kol, než si s Mexičanem poradil. Pérez poté podlehl ještě skvěle finišujícímu Francouzi Picovi z Ardenu a chyběl i na stupních vítězů. Skončil čtvrtý.

Pole position v nedělním sprintu vybojoval Němec Vietoris ze stáje Racing Engineering. Dlouho bojoval o osmé místo s Italem Riccim, nakonec do nešťastného jezdce týmu DPR narazil, poslal ho do kačírku a slavil postup vpřed.

Výsledky

1. Maldonado (Ven./Rapax) 52:33,219, 2. Valsecchi (It./iSport) 19,531, 3. Bird (Brit./ART Grand Prix) -23,327, ...16. Král (ČR/Super Nova) -1:22,464.

Průběžné pořadí: 1. Maldonado 26 bodů, 2. Pérez (Mex./Barwa Addax) 22 b., 3. Clos (Šp./Racing Engineering) 15.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze