Černo-zlatá první startovní řada málem končila, ještě než závod začal: Calado zůstal v poslední zatáčce zahřívacího kola téměř stát, načež se mu překvapený Gutierrez jen těsně vyhnul. Oběma pilotům ART-Lotusu to ale natolik zvedlo hladinu adrenalinu, že byli na startu nejpozornější.
Když zhasla červená světla, vyrazil James Calado do vedení před svým mexickým kolegou a až do cíle sprintu na 22 kol se na tomto pořadí nemělo nic změnit. Za borci Lotusu se nejdříve zařadili Nasr a bojovný Coletti, ještě v prvním kole ovšem uklouzl jezdec stáje Coloni mimo trať a dostali se před něj Van der Garde s Leimerem. Vítězná trojice soboty jela v pořadí Razia-Valsecchi-Chilton na místech sedm až devět.
Tým Barwa-Addax se i nadále nacházel nesnázích: Král ztratil v úvodu dvě pozice a absolvoval nedobrovolnou prohlídku malajské trati ve společnosti borců, jako Palmer a Gonzales. Johnny Cecotto zůstal stát na startu...
GP2 poté nabídla malajskému tradičně sporému publiku relativně fádní procesí. O rozruch se postaral až devět kol před cílem Davide Valsecchi. Ve snaze předjet konkurenza Raziu uklouzl mimo trať a po návratu se střetl koly s vozem Marcuse Ericssona. Žlutá DAMS-Dallara se při tom vznesla, udělala přemet a přistála koly vzhůru ve štěrku. Ital mohl hovořit o štěstí, že nehodu přežil. Jeho výborně nastavený vůz byl ovšem těžce poničen – tato nehoda může mít rozhodující následky na další vývoj šampionátu.
O – z jeho hlediska – pozitivní vývoj šampionátu se v závěrečné fázi závodu postaral celkový lídr Razia. Předjel Colettiho a krátce poté i Leimera, což mu vyneslo dobré páté místo v cíli a vedení v celkové tabulce.
K údivu expertů nedokázal vysoce ceněný Esteban Gutierrez v žádné fázi podniku zaútočit na nováčka Calada. Naopak. Angličan si dokázal vyjet malý náskok, který ve velkém stylu proměnil v první vítězství v GP2. Také druhý nováček na stupních vítězů, Felipe Nasr, předvedl zralý výkon, stejně tak jako další nováček Rio Haryanto z Indonésie, který získal dva body za nejrychlejší kolo závodu.
Na body se téměř dostal i Josef Král. Po celý závod dokázal výborně šetřit své pneumatiky a v posledních kolech byl jedním z nejrychlejších jedců na trati – nakonec na Čecha ovšem zbylo jen nevděčné deváté místo. Výkony pilota stáje Barwa-Addax jdou nahoru, v příštím podniku v Bahrajnu ovšem bude nutné, aby "se probudil" již při páteční kvalifikaci...
1. | James Calado (Brit.) | ART-Lotus |
---|---|---|
2. | Esteban Gutierrez (Mex.) | ART-Lotus |
3. | Felipe Nasr (Braz.) | DAMS |
4. | Giedo van der Garde (Niz.) | Caterham |
5. | Luiz Razia (Braz.) | Arden |
6. | Fabio Leimer (Švýc.) | Racing Engineering |
7. | Max Chilton (Brit.) | Marussia-Carlin |
8. | Nathanel Berthon (Fr.) | Racing Engineering |
9. | Josef Král (ČR) | Barwa-Addax |
1. | Luiz Razia | 31 b. |
---|---|---|
2. | Davide Valsecchi | 24 b. |
3. | James Calado | 19 b. |
4. | Esteban Gutierrez | 18 b. |
5. | Felipe Nasr | 18 b. |
6. | Max Chilton | 16 b. |