To, co je pravidlem ve formuli 1 platí samozřejmě i pro GP2: nikde není pole-position důležitější, nikde není úspěch v kvalifikaci větším krokem směrem vítězství, než v úzkých ulicích Monaka. Proto bylo překvapivé kvalifikační vítězství Johnnyho Cecotta větším šokem, než by bylo kdykoliv jinde.
Často podceňovaný týmový kolega Josefa Krále byl nejrychlejší nejen ve volném tréninku, ale i v rozhodující půlhodince kvalifikace. Pilot týmu Barwa-Addax si zajistil nejlepší místo na startu pátečního hlavního závodu před Chiltonem, Ericssonem, Van der Gardem, Raziou a Palmerem.
Josef Král, který dopoledne havaroval u koupaliště, se mohl postavit vedle Valsecchiho na osmé místo – tým Addax tedy zřetelně dokázal dotáhnout konkurenci. Jenže běda tomu, kdo se musí po startu cpát do úzké zatáčky St. Devote ve středu pole…
Syn bývalého pilota F1 a mistra světa motocyklů Cecotto využil svou první pole-position na výbornou, zatímco Král kolidoval hned v St. Devote s Leimerem a Caladem a musel odstoupit. Za lídrem se seřadili Ericsson, Van der Garde, Chilton, Razia, Palmer a Valsecchi.
Rodák z Augsburku Cecotto, si poté počínal, jako by celý život nedělal nic jiného, než držel vedení závodu GP2. Na Švéda za sebou si vypracoval dvousekundový náskok a na třetího Van der Gardeho měl po třetině z 42 kol podniku desetisekundový náskok.
Krátce před poločasem ovšem Ericsson ztrátu dohnal a doufal, že mu 20 kol před cílem lépe vyjde zastávka v boxech. Cecotto měnil o kolo později. Tým Addax se se svým úkolem vypořádal lépe, než iSport: Cecottovi navrátil jeho starý náskok.
Ze zastávek nejvíce těžil Valsecchi, který se posunul na čtvrtou pozici. Lídrovi celkového hodnocení hrála do karet i nekoncentrovanost nevýrazného Gutierreze, který šest kol před cílem vrazil v šikaně do svodidel. O trosky Mexičanova vozu si poté poškodil pneumatiky zrovna Razia – oba Valsecchiho velcí soupeři zůstali bez bodů.
Na špičce ovšem ještě nebylo rozhodnuto. Deset kol před koncem už Ericsson znovu číhal pod Johnnyho zadním spoilerem na nejmenší chybičku. Cecotto svou životní šanci ale nedal z ruky. Soustředěně a chladně si dojel pro největší úspěch kariéry.
1. | Johnny Cecotto | (Ven.) | Barwa-Addax |
---|---|---|---|
2. | Marcus Ericsson | (Švéd.) | iSport |
3. | Giedo van der Garde | (Niz.) | Caterham |
4. | Davide Valsecchi | (It.) | DAMS |
5. | Max Chilton | (Brit.) | Karlin |
6. | Jolyon Palmer | (Brit.) | iSport |
7. | James Balado | (Brit.) | ART-Lotus |
8. | Stephane Richelmi | (Mon.) | Trident |
9. | Nathanael Berthon | (Fr.) | Racing Engineering |
10. | Stefano Coletti | (Mon.) | Coloni |
1. | Davide Valsecchi | 141 b. |
---|---|---|
2. | Luiz Razia | 104 b. |
3. | James Balado | 75 b. |
4. | Esteban Gutierrez | 75 b. |
5. | Max Chilton | 67 b. |