Hockenheim by osmým podnikem vzkvétajícího šampionátu a na trať německé velké ceny cestovalo sedm jezdců s nadějí na titul. Vůz Callaway-Corwette posádky Alessi, Keilwitz vyhrál doposud tři závody. Italsko-německá dvojice měla sedmibodový náskok na pilota Porsche 911, Christiana Engelharta.
Dva body za Engelhartem číhalo duo MS-Mercedesu Götz, Asch, které během sezony 2012 zatím vyniklo především svou spolehlivostí, závod ale ještě nevyhrálo. Jen teoretickou naději hýčkali jezdci BMW Alpina B6, Lunardi a Martin. Jejich ztráta již činila osmnáct bodů.
První závod v sobotu se vyvíjel velmi slibně především pro Porsche 911 a jeho pětadvacetiletého jezdce Christiana Engelharta, kterého v Hockenheimu podpořil výborný specialista této značky Sean Edwards. S vítězstvím na dosah ruky ovšem na jejich žlutém voze explodovala pneumatika. O kolo později postihlo stejné neštěstí černý mercedes Asche a Götze. Smůlu měli i Alessi s Keilwitzem, jejichž korvetta byla zle poškozena při nehodě po startu.
Z vítězství se tedy tešila Claudia Hürtgenová s Domikem Schwagerem na BMW Z4 a rozhodnutí o titulu muselo padnout v neděli.
Baadenské slunce v posledním závodě sezony nejvíce přálo týmu MS-Racing. Maxi Götz se po startu usadil na druhou pozici za Porsche 911 Rakušana Raggingera. Po výměně jezdců, při které profík Ragginger předal vůz poněkud pomalejšímu krajanovi Dolencovi, mohl Asch po několika kolech převzít vedení a se zatajeným dechem ze strachu před dalším defektem pneumatiky dojel jako první do cíle. Pro posádku Asch, Götz to neznamenalo jen první vítězství sezony, ale i zisk titulu .
Alessi s Keilwitzem nedokázali bojovat u umístění na stupínku a Engelhart byl potrestán průjezdem boxy za nesportovní chování při souboji o druhé místo s Dolencem.
Poslední závod se pro český Team Charouz odvíjel stejně jako celá sezona. To znamená, že zle. "Již v pátek jsem zničil náš vůz, a startovali jsme s náhradním, nenastaveným mercedesem. Tenhle výsledek jde tedy na mé konto," omlouval se Erik Janiš. První směnu sobotního závodu absolvoval Jan Šťovíček, na nezvyklém voze ale nebyl konkurenceschopný.
Co dokáže i s takovým autem profesionál, demonstroval po výměně Janiš, který se držel v závětří mercedesu pozdějších mistrů – bohužel se ztrátou celého kola. V cíli to týmu Charouz vyneslo pouze 21. pozici. Neděle nepřinesla žádný pokrok. Cílem projeli Janiš se Šťovíčkem na stejném místě. Češi nezískali za celý rok jediný bod.
1. | Maxi Götz, Sebastian Asch | (Něm./Něm.) | ms-Mercedes-Benz SLS ANG GT3 | 167 b. |
---|---|---|---|---|
2. | Christian Engelhart | (Něm.) | Schutz-Porsche 911 GT3R | 152 b. |
3. | Daniel Keilwitz, Diego Alessi | (Něm./It.) | Callaway-Corvette Z06.R GT3 | 152 b. |