Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Golf jako levný zážitek. Nových hráčů v kampani přibývá pomalu

Hraj golf, změň život - tisková konference. | foto: Martin Kabát

26 2010
Toho, co je zadarmo, si lidé neváží. Zahrát si golf v rámci kampaně Hraj golf, změň život sice zdarma není, ale základní balíček za 299 korun je tak levný, že úvodní konstatování se ukázalo jako největší potíž první fáze velké akce s cílem zdvojnásobit počet golfistů v České republice. Zájemce se objedná na lekci, ale nepřijde na ni.

"Máme tuto trpkou zkušenost v docházce na první hodinu," uvedl na prvním brífinku věnovaném projektu po čtvrtroce jeho fungování Petr Sinkule z rodiny majitelů resortu v Darovanském Dvoře.

Každá absence přináší finanční ztrátu vlastníkovi, který zajistil vybavení a trenéra či cvičitele, a vede k rozmrzelosti profesionálních učitelů.

"Přitom jsou resorty, které nejsou schopny nabídnout další časy," připomněl šéf sdružení majitelů golfových klubů Karel Čelikovský. Podle něj je problém, že lidé za symbolickou částku dostávají něco, co má daleko větší cenu. Aby si to zájemci o hru uvědomili, to je klíčový úkol pro další etapu kampaně.

Motivace a informace

Ta zatím nepřinesla očekávaný počet nových hráčů. Absolventy tří lekcí, které si za 299 korun koupí, často odradí částka, jakou by museli dát za další trénink. Dozvědí se ji přitom od stejného trenéra, který se jim věnoval v rámci startovacího balíčku.

Čelikovský si nicméně nemyslí, že by mělo dojít ke změně ceny: "Ta částka je nastavena správně z hlediska toho, co ten člověk odkonzumuje."

první čísla o "hraj golf, změň život"

2445 lidí prošlo aspoň jednou lekcí
3420 zájemců kontaktovalo některý z klubů
60 procent muži, 40 ženy
40 procent ve věku 26 až 35 let
21 900 unikátních návštěvníků webu ke kampani

Federace a zapojené subjekty teď hledají cestu, jak zájemce o golf lépe motivovat a také informovat, aby nepřicházeli na hřiště se zkreslenými či neúplnými představami.

"Asi osmdesát procent těch, co projdou výukou, se ke golfu nevrací. Není to tedy takové procento, jaké bychom očekávali. Řada lidí to vidí jako levný zážitek, pak o tom někde vyprávějí a už se nevrátí," potvrdil Čelikovský.

Podle něj je ale ještě brzo na závěry. Majitelé a zástupci federace by se měli k další diskusi sejít, až budou k dispozici čísla po celé sezoně.

Generální sekretář golfové federace Miroslav Holub potvrdil, že k takovému jednání dojde: "Máme i stránku na facebooku, sleduju na ní diskusi. Všichni se učíme a na konci roku uděláme podrobnou analýzu."

Zlepšení za rok?

Holub předpokládá, že do kampaně se v příštím roce zapojí víc resortů. Letos je to o něco víc než polovina. V tom, že by akce měla pokračovat, jej Čelikovský podpořil: "Za asosicaci majitelů říkám určitě ano, je to dobrá věc. Je to jedinečná akce a jedinečná šance."

Cíl získat do čtyř let 50 tisíc nových registrovaných hráčů je však zatím vzdálen. Změnit tuto situaci by mohl předpokládaný skokový nárůst zájemců o "Hraj golf, změň život", kteří se o projektu dozvědí od známých a příbuzných, kteří základní balíček zkusili.



Témata: Akce, Facebook




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze