Osvědčený formát zůstává bez změny. Diváci se mohou těšit na profilové rozhovory se zajímavými osobnostmi, sestřihy z českých turnajů pro amatéry i profesionály.
Obsahem budou i žádané novinky z českých resortů. "Divákům chyběl praktický návod, kam chodit hrát a jak hrát," uvádí důvod, proč kamery vyrazí častěji na česká hřiště i mimo turnajové dění tvůrce pořadu Vít Koďousek z agentury Newmen.
Dostat pořad o golfu do některé české televizní stanice není nemožné, ale snadné také ne. Nova Sport ale vysílá poměrně hodně zahraničního golfu a pořad o tom, co se děje doma, zapadá do celkového konceptu.
Golf CS, stejně jako Mercedes-Benz Yachting, který agentura rovněž pro televizi připravuje, jsou v rámci vysílání výjimečné v tom, že jde o původní tvorbu. "Ta je tak finančně náročná, že se do ní nikdo nepouští," potvrzuje Koďousek.
Televize za golfový magazín neplatí, naopak zadavatel musí získat sponzory a zaplatit vysílací čas. "Výrobci golfového vybavení jsou většinou nadnárodní společnosti a náš trh je pro ně malý. Aby nám peníze na golf dávalo uzenářství, by asi bylo divné. Takže se sponzoři získávají těžko," popisuje autor a zároveň i průvodce a moderátor pořadu.
Ten bude i letos k vidění v několika reprízách také na jiné kabelové stanici Public TV a firma ho umisťuje na vlastní internetové stránky. "Překvapilo mě, kolik lidí si pořad přehrálo právě tady. Snažíme se všechny díly protlačit také na YouTube, abychom partnerům mohli říci, že byli vidět tam i tam," přibližuje Koďousek zákulisí toho, jak se žije minoritním golfovým programům.
O to, že by chyběla náplň, nemá strach: "Na české scéně se stále děje něco zajímavého."
golf v televizi? zase jde o penízeJaká je vlastně cesta golfu do televizního vysílání? "Rozhodnutí, jestli a jak se golf do programové nabídky dostane, ovlivňuje mnoho faktorů, ale tím hlavním je pochopitelně zájem diváků a sledovanost," vysvětluje Marek Kindernay, ředitel programu Nova Sport, který má ze všech českých televizí nabídku nejpestřejší. Vedle pravidelných magazínů vysílá turnaje European Tour, ženské LPGA a navíc i sestřihy z turnajů české PGA Tour. "Dalším faktorem je zájem obchodních partnerů a také samotná atraktivita programu. Golf se těší stále většímu zájmu diváků, a proto je součástí naší programové nabídky," dodává Kindernay. Když má televizní kanál zájem o vysílání golfových turnajů, pochopitelně je třeba nakoupit vysílací práva. "Je to dost složitý proces, který začíná vyhledáváním vhodných programových akvizic, například na programových veletrzích, případně od zprostředkovatelských agentur, nebo přímo od promotérů turnaje," pokračuje Kindernay, "pak se nabídky vyhodnocují z hlediska návratnosti investice a následují složitá jednání o smluvních podmínkách. Každá smlouva je zcela specifickou záležitostí." Ceny kontraktů za vysílací práva televize obvykle nezveřejňují, ale samozřejmě jsou to poměrně vysoké částky, zvláště za tak atraktivní akce jako jsou major turnaje, Ryder Cup, a podobně. "Je to tak, samotná výroba už není tak zásadní částkou v ceně programu," souhlasí Kindernay. Čeští televizní komentátoři pochopitelně pracují "doma" ve studiu, kam zahraniční režie posílá už hotový produkt. Vidí v podstatě totéž co samotný divák. K vysílání je víceméně potřeba jen produkční, střihač, zvukař a samotní komentátoři. Vyslat štáb přímo na místo turnaje by sice teoreticky bylo možné, ale náklady na to by byly velmi vysoké. Navíc golf je přece jen specifický. Komentátor by i na místě turnaje musel sedět v podstatě ve studiu a sledoval by televizní monitor. Pochopitelně by měl lepší zdroje informací přímo v místě, mohl by dělat s hráči rozhovory nebo využít kolegu, který s vysílačkou přímo na hřišti, jde s hráči a zprostředkovává informace z první ruky. Tak to dělají zahraniční štáby velkých televizních stanic. Tato velmi nákladná praxe ale není pro české poměry vzhledem k velikosti trhu reálná. |