Tento okruh psal historii motorismu. Jeho délka měří úctyhodných sedm kilometrů a čtyři metry, ale především - belgické Spa-Francorchamps je jednou z nejkrásnějších závodních tratí na světě. Teď na ní další úspěšný příběh napsal Petr Fulín, pilot z Plas na Plzeňsku.
Ovládl čtvrtý, předposlední podnik evropského šampionátu FIA ETCC cestovních vozů a míří za obhajobou loňského titulu v kategorii Super 2000. Vyhrál sobotní kvalifikaci i oba nedělní závody.
„Tohle vůbec nebyl špatný víkend,“ pochvaloval si Petr Fulín, jezdec pražského týmu Křenek Motorsport. Ve Spa se jel seriál FIA ETCC vůbec poprvé. Na trati, kde je každá druhá zatáčka legendou. A jako by byla utkána podle not nezkrotně vášnivého pěvce - nahoru, dolů, vlevo, vpravo.
Je jen málo míst, kde se dá odpočinout, každá zatáčka vyžaduje 110 procent soustředění. „Je to technický okruh v krásném prostředí a se skvělou historií,“ potvrdil pilot z Plas.
Jeho triumf předznamenala už kvalifikace. Fulín se svým BMW 320 si získal nejlepší výchozí pozici, hned za ním stál jeho týmový kolega Michal Matějovský. Fulín, který tak do ostrého závodu startoval z pole position, svou dominanci potvrdil v obou jízdách. Ani jednou nenašel přemožitele, ze Spa si tak odváží maximální počet 23 bodů.
„Tohle vůbec nebyl špatný víkend. Ve Spa se mi líbí, užil jsem si ty závody.“ Petr Fulín, Křenek Motorsport |
„Musím říci, že jsem si oba závody pořádně užil. Především první tři čtyři kola v obou závodech. Jsem šťastný, že se mi letos poprvé podařilo dosáhnout na plný bodový zisk a jsem zase o kousek blíž celkovému vítězství,“ popisoval Fulín.
O kousek? Popravdě, před posledním podnikem šampionátu v sicilské Perguse jsou karty dané. Fulína o druhý triumf v prestižním seriálu v řadě může připravit jen hodně nepovedená souhra náhod. Byť se v Itálii všechny body budou násobit dvěma.
Fulín má na čele průběžného pořadí na kontě 82 bodů, druhý Matějovský na něj ztrácí plných 34 bodů. A v Perguse jich bude ve hře už „jen“ 46. Třetí příčka patří Švýcaru Peteru Riklimu (38).
„Ve Spa jsme udělali velký krok za obhajobou titulu. Navíc oba závody svou atraktivitou překonaly i klání WTCC. Fulín i Matějovský potvrdili, že patří do absolutní evropské špičky,“ hodnotil Josef Křenek, šéf Fulínova týmu.