"Nemyslím si, že by rozpory byly tak závažné, že by měly vést k ukončení smlouvy. Nyní jsem se spojil s právníky a zvažujeme možnosti žaloby," vysvětlil evidentně z míry vyvedený Frentzen.
"Pro oba je sezona zklamáním. Po závodu v Silverstonu došlo mezi námi k výměně názorů a toto je výsledek," nechal se slyšet Eddie Jordan.
Německý pilot získal tuto sezonu pouze šest bodů a patří mu jedenáctá pozice v pořadí jezdců. Ve stáji Jordan působil od roku 1999.
Je to první vyhazov v průběhu sezony formule 1 od roku 1998, kdy nahradil v týmu Stewart Jana Magnussena Jos Verstappen. Frentzen si přitom až do nedávna pachvaloval skvělé vztahy v týmu Jordan.
Po příchodu do Jordanu z Williamsu v sezoně 1999 se Heinz-Harald Frentzen stal brzo hvězdou týmu. Již v první sezoně dokázal zvítězit ve Francii a v Itálii. Dotlačil tým až k třetímu místu v poháru konstruktérů, což byl pro Eddieho Jordana nejlepší výsledek všech dob.
Šéf týmu často veřejně prohlašoval, jak je rád, že má v týmu takového pilota, jakým je Frentzen. Před dvěma měsíci bylo v oficiálním prohlášení týmu uvedeno: "Jordan Grand Prix je velmi spokojený s oběma současnými jezdci a neplánuje v nejbližší době žádné změny."
Při červnové Velké ceně Evropy Eddie Jordan potvrdil, že smlouva s Frentzenem byla prodloužena do roku 2002. Těsně předtím projevila o německého pilota zájem stáj Toyota, která plánuje vstup do formule 1 v roce 2002. Té se nyní otevírá možnost opakovat svoji nabídku.
Na druhou stranu byl Němec tento rok téměř pravidelně porážen týmovým kolegou Jarnem Trullim a několikrát prezentoval veřejně svou nespokojenost s monopostem EJ11.
Téměř na sto procent pojede v Německu místo Frentzena brazilský pilot Ricardo Zonta. Není však jasné, kdy nahradí Frentzena v dalších pěti závodech sezony.
Možným kandidátem je japonský jezdec Takuma Sato, který úspěšně testoval pro stáj BAR a stojí za ním automobilka Honda, která dodává týmu Jordan motory. Sato v současnosti jezdí šampionát formule 3.
Také zkušený testovací pilot McLarenu Alexander Wurz se poohlíží po novém angažmá a šéf týmu Ron Dennis se nechal slyšet, že mu nebude bránit v odchodu.
VÍCE O KARIÉŘE HEINZE-HARALDA FRENTZENA ZDE
Heinz-Harald Frentzen v monopostu jordan během sobotních tréninků na GP Británie 16. července 2001. |