Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ogier má ve Francii první šanci zajistit si čtvrtý titul

Sebastien Ogier při Finské rallye | foto: AP

29 2016
Tovární jezdec Volkswagenu Sébastien Ogier má na nadcházející Francouzské rallye první šanci zajistit si s předstihem už čtvrtý titul mistra světa v řadě.

Dvaatřicetiletý Francouz má po devíti závodech v čele seriálu náskok 59 bodů na druhého týmového kolegu Andrease Mikkelsena z Norska, teoretickou šanci na celkový triumf má ještě dalších pět jeho pronásledovatelů.

Ogier však vše drží pevně ve svých rukou. Pokud na Korsice vyhraje a získá maximální počet 28 bodů (i s třemi bonusovými body za první místo v super erzetě), nesmí Mikkeslen získat více než tři body. Šance Novozélanďana Haydena Paddona, Thierryho Neuvilla z Belgie, Jari-Matti Latvaly z Finska, Španěla Daniho Sorda a Madse Östberga z Norska jsou výrazně menší.

Rodák z Gap se totiž bude z dalšího titulu radovat v případě, že po skončení domácí rallye bude mít náskok na nejbližšího pronásledovatele 84 bodů.

Ogier se však spíše než na titul soustředí na úspěch v rallye, loni se mu totiž na Korsice nedařilo. Poté, co měl v páteční etapě technické problémy a obdržel desetiminutovou penalizaci, skončil až patnáctý.

„Korsika není snadná rallye. Trať tvoří řada nových úseků a spousta dalších byla změněna. Podobné změny mám ale rád, udělají z rallye novou výzvu. Francouzská rallye se nám v předešlých dvou letech moc nevydařila, teď chceme opět bojovat o vítězství,“ řekl Ogier.

Král současných automobilových soutěží vyhrál předchozí Německou rallye a ukončil téměř půlroční čekání na prvenství v závodě MS. „Očekávám, že stejně jako v Německu bude i na Korsice o vítězství bojovat až do samotného závěru několik jezdců,“ podotkl Ogier.

Na startu ostrovní soutěže nebude chybět ani tovární jezdec Škody Jan Kopecký, který se bude snažit oživit své šance na titul v kategorii WRC2. Momentálně je až osmý, ale do konečného hodnocení se započítává jen šest výsledků.

„Korsika je jednou z největších výzev, které v sezoně mistrovství světa jsou. Jezdci musejí zacházet šetrně s pneumatikami a brzdami. Velice dlouhé rychlostní zkoušky neodpouštějí žádné selhání koncentrace. Cítím se ve špičkové formě. A fabie je auto, které umožňuje dosáhnout vynikajících výsledků,“ řekl Kopecký, jenž chce rallye ve své kategorii vyhrát. V minulosti tam byl třikrát druhý, kdy se soutěž jela jako součást seriálů IRC a ME.

Seriál mistrovství světa v rallye

Průběžné pořadí MS (po 9 ze 13 závodů): 1. Ogier (Fr./Volkswagen Polo R) 169 b., 2. Mikkelsen (Nor./Volkswagen Polo R) 110, 3. Paddon (N. Zél./Hyundai i20) 94, 4. Neuville (Belg./Hyundai i20) 94, 5. Latvala (Fin./Volkswagen Polo R) 89, 6. Sordo (Šp./Hyundai i20) 86, ...13. Prokop (ČR/Ford Fiesta RS) 12, 22. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 3.

Pohár konstruktérů: 1. Volkswagen 256, 2. Hyundai 201, 3. M-Sport Ford 122, 4. Volkswagen II 121, 5. Hyundai II 96, 6. Dmack Ford 64, 7. Jipocar 18.

Autoři: ,


Témata: rallye, Haas




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze