První z obou finálových závodů víkendu vyšel především Danielovi Abtovi. "Ukázal jsem výborný start a v závodě jsem nechyboval. Vítězstvím a nejrychlejším kolem jsem vytěžil maximum bodů – více jsem nemohl udělat," vyprávěl Abt spokojeně v cíli.
Spokojen byl ale jen částečně. Lídr šampionátu Tom Dillmann totiž dojel s odstupem půldruhé sekundy druhý a do závěrečného závodu v neděli tak zachránil tučný náskok sedmi bodů. "Dojet ze čtvrtého místa na startu druhý je perfektní. Zítra startuji z pole-position a mám tedy rozhodnutí ve vlastních rukou," shrnul pilot stáje HS-Technik klidně.
Za oběma favority dojel Stef Dusseldorp. Nizozemec startoval z prvního místa a nebyl s výsledkem spokojen: "Měl jsem katastrofální start a celý závod jsem se pral se špatně vyváženým vozem."
Senzací soboty ovšem byl debutant Klaus Bachler. Mladý Rakušan si při předsezonních testech v Hockenheimu přivodil těžká zranění a celou sezonu se zotavoval. Svůj návrat do kokpitu a první závod v F3 vůbec korunoval krásným pátým místem za Magnussenem.
V neděli tedy šlo o všechno. Oba rivalové o titul měli zůstat bez bodů, což z Dillmanna udělalo mistra. Nervy to ale byly. Po startu převzal vedení Abt, s Dillmannem v závěsu. Abt ale musel zpomalit a Francouz převzal špičku. Co vypadalo jako klidná jízda pro vítězství a titul se ale změnilo v předlouhé minuty nejistoty. "Mé benzinové čerpadlo vypovědělo službu. Přepnul jsem na rezervní, to se ale po několika kolech také rozbilo. Pak jsem se již jen třásl strachy, že Daniel dojede druhý," popisoval Dillmann, který sice zajel nejrychlejší kolo závodu – kvůli popsanému defektu se ale propadl polem.
Abt ovšem tuto darovanou příležitost nemohl využít. "Tak to byl ten nejčernější den mé kariéry. Vedl jsem, začal mi ale vypínat motor. Pak to nějak zase šlo, kolo před cílem ale zůstal nadobro stát," shrnul zdrcený vicemistr.
Závod vyhrál Abtův týmový kolega Willi Steindl před výborným Švédem Rosenqvistem a Dánem Magnussenem. Zotavený Bachler si opět dojel pro výborné páté místo.
Co přinesl německý šampionát roku 2010 souhrnem? Dá se těžko říci, zda opravdu postavil na nohy Dillmanovu kariéru, která byla takřka v koncích. Sezonu absolvoval bez větších sponzorů a za titul si kokpit v GP2 těžko koupí. Mnohem lépe to ovšem vypadá s budoucností Daniela Abta. Potomek známé motoristické dynastie z jihozápadu Německa si může být jistý nejen velkým jménem, ale i podporou klubu ADAC. A možná i Red Bullu.
Další dvojicí, která se letos náležitě blýskla jsou syn bývalého pilota F1 Jana, Kevin Magnussen a bleďoučký blonďák ze Švédska, Felix Rosenqvist. Všechny tři bychom měli příští rok přivítat přinejmenším v evropském šampionátu F3.
A budoucnost samotného mistrovství? Organizátoři kolem Bertrama Schaefera již zajistili pokračování. Od sezony 2012 bude nasazovat jednotné motory VW s možností časově ohraničené možnosti zvýšení výkonu (push-to-pass systém). To má zajistit zajímavou podívanou na trati, finanční dostupnost a plná startovní pole. Tedy všechno, co evropský a anglický šampionát letos bolestivě postrádaly.
Celkový výsledek ATS-Formel-3-Cupu 20101. Tom Dillmann 120 b. |