Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vystřídá za tři roky česká Škoda ve formuli 1 bohatý Red Bull?

HUKOT NA STARTU. Sebastian Vettel vede ve Velké ceně Singapuru formule 1. | foto: AP

21 2015
Hned zkraje odpověď na otázku z titulku: Na 99,9 procenta to Škodovka – žel bohu – nebude. Přesto tu zbývá nicotná naděje, o něco málo větší, než že Miloš Zeman přijme rudé trenýrky za oficiální prezidentskou standartu, že se v roce 2018 bude třeba Sebastian Vettel – vítěz nedělního závodu v Singapuru – prohánět ve formuli 1 s monopostem Škoda.

Zní to vážně bláznivě, jako sci-fi, jenže věc se má tak: Eddie Jordan, bývalý pilot a majitel stáje F1, který se obvykle ve svých prognózách nemýlí, přišel s drbem, že v roce 2018 vstoupí Volkswagen do F1.

Během následujících let vyvine vlastní motor a v roce 2018 pak převezme od Red Bullu jeho současný tým. Rakouská společnost, která vyrábí celosvětově známé nápoje, zůstane u týmu jako hlavní sponzor. Koneckonců tato spolupráce funguje už v rallye, kde Volkswagen získal poslední tři tituly mistra světa.

„Red Bull a Volkswagen jednají už víc než rok, a co vím, tak se na základních věcech dohodly,“ uvedl Jordan pro BBC, se kterou spolupracuje jako analytik F1.

Teď ale to – aspoň z českého pohledu – hlavní: dohoda je sice prý uzavřena, jenže Volkswagen zatím neví, kterou ze značek, jež patří do jeho koncernu, tým F1 ponese. Bude to Volkswagen?
Ten už přece září v rallye! Anebo Audi, Porsche, Bentley či Bugatti? Nebo snad Škoda či Seat?

Je jasné, že poslední dvě jmenované značky jsou největšími outsidery, protože pro tým F1, který stojí včetně vývoje motoru stovky milionů eur, si koncern vybere prémiovější a globálně známější značku – i proto je favoritem Audi!

Z marketingového hlediska to má logiku, podobně jako když je Škoda, která se zaměřuje na trh v postkomunistických a severských zemích, hlavním sponzorem hokejových šampionátů.

Jak už to tak u drbů – nejen těch formulových – bývá, tak Red Bull, Volkswagen ani Audi zatím nic oficiálně nepotvrdily. Stránka Motorsport-Total.com dokonce tvrdí, že všechno bude jinak. Že Jordan se tentokrát mýlí a Reb Bull s Volkswagenem jedná proto, že v F1 brzy dojde k další motorové „revoluci.“

Jisté je jen jedno: Red Bull po sezoně přestane odebírat kritizované motory od Renaultu. Další dva roky bude nejspíš jeho dodavatelem Ferrari.
A co pak?

Autor:


Témata: Formule 1, Red Bull


Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze