Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

V Malajsii vládl Red Bull. Ricciardo předčil Verstappena, Hamilton nedojel

Tři nejlepší z Velké ceny Malajsie. uprostřed vítěz Daniel Ricciardo, vlevo druhý Max Verstappen a vpravo třetí Nico Rosberg. | foto: Reuters

2 2016
Velká cena Malajsie patřila po odstoupení úřadujícího světového šampiona Lewise Hamiltona na Mercedesu rakouské stáji Red Bullu. Ta se po třech letech dočkala cenného double, tedy umístění na prvním a druhém místě. Zvítězil Australan Daniel Ricciardo před Nizozemcem Maxem Verstappenem, třetí dojel i přes penalizaci lídr šampionátu Nico Rosberg z Německa.

Rosberg pak dokázal Räikkönena porazit o více než deset sekund a udržel se na třetím místě daleko za oběma red bully. Jejich piloti spolu před Hamiltonovým odstoupením sváděli ostrý souboj, ale nakonec s dvousekundovým náskokem zvítězil Ricciardo. Čtvrtý triumf v kariéře a první po více než dvou letech slavil i díky tomu, že absolvoval o jednu zastávku v boxech méně než Verstappen.

ZÁVOD JSME SLEDOVALI V ON-LINE REPORTÁŽI

Velká cena Malajsie formule 1 nečekaně skončila dvojnásobným triumfem stáje Red Bull. Zvítězil Australan Daniel Ricciardo před Nizozemcem Maxem Verstappenem poté, co si obrovskou smůlu vybral vítěz kvalifikace Lewis Hamilton. Britský mistr světa bezpečně mířil za 50. vítězstvím v kariéře a k návratu do čela šampionátu, ale ve 41. z 56 kol musel zastavit s poruchou motoru svého mercedesu.

„Nemůžu uvěřit, že ten motor nevydržel. Mercedes-Benz udělal na tuto sezonu 43 motorů a zrovna tenhle... Vůbec teď netuším, jestli moje auto vydrží příští závody, nemám z toho dobrý pocit,“ litoval viditelně frustrovaný Hamilton v rozhovoru se Sky.

Hamiltonův týmový kolega a lídr MS Nico Rosberg měl pro změnu nezaviněnou kolizi po startu a musel se probíjet polem až z 16. místa. Nakonec ale dojel třetí i s desetisekundovou penalizací za nevybíravý předjížděcí manévr v souboji s Kimim Räikkönenem ve Ferrari. Rosbergův náskok na Hamiltona tak vzrostl pět závodů před koncem na 23 bodů.

Fotogalerie

V 16. Velké ceně sezony teprve podruhé letos nezvítězil jezdec Mercedesu. V květnu ve Španělsku tehdy Verstappen využil k triumfu odstoupení Rosberga s Hamiltonem po vzájemné kolizi krátce po startu a stal se nejmladším vítězem v historii F1. Nejméně do japonské Grand Prix v příštím týdnu tak byl odložen i triumf Mercedesu v Poháru konstruktérů.

Hamilton přitom mířil bezpečně k sedmému vítězství v sezoně. Reakci na zelené světlo tentokrát na rozdíl od své poslední pole position v Itálii zvládl a pak se naplno projevila výhoda startu z prvního místa, protože za ním nastala tlačenice. V ní Vettel soupeřil s Verstappenem o třetí místo, ale při manévru v zatáčce levým předním kolem trefil pravé zadní kolo druhého Rosberga, který se roztočil.

Zatímco Rosberg klesl mimo bodované pozice, ale mohl pokračovat, pro obhájce prvenství a čtyřnásobného vítěze ze Sepangu Vettela závod kvůli ulomenému kolu skončil. „Plně jsem se soustředil na Maxe, oba jsme šli trošku pozdě na brzdy, ale ne moc. Nico si samozřejmě vepředu normálně zvolil stopu, to je jeho právo. Bohužel byl trochu dřív na brzdách než my vzadu, už tomu nešlo zabránit. Svým způsobem to byla řetězová reakce, Nico v tom byl nevinně,“ řekl Vettel serveru formel1.de.

Rosberg od té doby úspěšně minimalizoval škody a dravou jízdou se prodíral vpřed. V souboji o aktuálně čtvrté místo s Räikkönenem si ale počínal nedovoleně, při předjížděcím manévru způsobil vzájemný kontakt a dostal desetisekundovou penalizaci. Ještě než komisaři vyřkli trest, začalo se kouřit z Hamiltonova vozu a nešťastný lídr závodu musel hořící monopost odstavit.

Rosberg pak dokázal Räikkönena porazit o více než deset sekund a udržel se na třetím místě daleko za oběma red bully. Jeho piloti spolu před Hamiltonovým odstoupením sváděli ostrý souboj, ale nakonec s dvousekundovým náskokem zvítězil Ricciardo. Čtvrtý triumf v kariéře a první po více než dvou letech slavil i díky tomu, že absolvoval o jednu zastávku v boxech méně než Verstappen.

„Byl jsem po závodě totálně vyřízený, tohle je velmi, velmi náročný závod,“ řekl Ricciardo. Ale přesto zářil radostí a na stupních vítězů si na oslavu připil šampaňským z vlastní boty. A nabídnutým douškem z netradičního pohárku nepohrdli ani Verstappen s Rosbergem, který pak kuriózní zkušenost komentoval slovy: „Doufám, že (Ricciardo) už další závody nevyhraje.“

Velká cena Malajsie F1 v Sepangu

závod mistrovství světa vozů formule

1. Ricciardo (Austr./Red Bull) 1:37:12,776 (prům. rychlost 191,584 km/h), 2. Verstappen (Niz./Red Bull) -2,443, 3. Rosberg (Něm./Mercedes) -25,516, 4. Räikkönen (Fin./Ferrari) -28,785, 5. Bottas (Fin./Williams) -1:01,582, 6. Pérez (Mex./Force India) -1:03,794, 7. Alonso (Šp./McLaren) -1:05,205, 8. Hülkenberg (Něm./Force India) -1:14,062, 9. Button (Brit./McLaren) -1:21,816, 10. Palmer (Brit./Renault) -1:35,466.

Průběžné pořadí (po 16 z 21 závodů): 1. Rosberg 288 b., 2. Hamilton (Brit./Mercedes) 265, 3. Ricciardo 204, 4. Räikkönen 160, 5. Vettel 153, 6. Verstappen 147, 7. Bottas 80, 8. Pérez 74, 9. Hülkenberg 50, 10. Alonso 42.

Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 553, 2. Red Bull 359, 3. Ferrari 313, 4. Force India 124, 5. Williams 121, 6. McLaren 62, 7. Toro Rosso 47, 8. Haas 28, 9. Renault 8, 10. Manor 1.

Autoři: ,









GP LCE202GP LCE202

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze