Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Piloti Mercedesu plánují ve Spa návrat na stupně vítězů

Nico Rosberg | foto: AP

20 2015
Letní prázdniny ve formuli 1 po čtyřech týdnech končí, nedělním závodem na okruhu v belgickém Spa-Francorchamps vstoupí mistrovství světa do své druhé poloviny.

Seriálu zatím vládnou piloti Mercedesu Brit Lewis Hamilton a Němec Nico Rosberg, šestkrát si rozdělili první dvě místa, ale poslední závod před přestávkou ukázal, že nejsou neporazitelní.

Charakteristika okruhu

Délka trati: 7,004 km.
Délka závodu: 44 kol = 308,052 km.
Počet pravých zatáček: 10
Počet levých zatáček: 9
Počet odjetých Velkých cen: 62
Nejvíce vítězství: Michael Schumacher (Něm.) 6, Ferrari a McLaren po 12
Nejvíce pole position: Juan Manuel Fangio (Arg.) a Ayrton Senna (Braz.) po 4, McLaren 11
Nejrychlejší kolo v závodu: Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2004: 1:45,108 = průměrná rychlost: 238,931 km/h.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2002: 1:43,726 = 241,837 km/h.
Nejrychlejší závod: Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari), 2007: 1:20:39,066 = 229,266 km/h.
Vítězové předchozích závodů: 2005 - Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2006 - nejelo se, 2007 - Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari), 2008 - Felipe Massa (Braz./Ferrari), 2009 - Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari), 2010 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren), 2011 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2012 - Jenson Button (Brit./McLaren), 2013 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2014 - Daniel Ricciardo (Austr./Red Bull).

Na Hungaroringu poprvé v sezoně nebyl ani jeden z nich na stupních vítězů. Lídr šampionátu Hamilton dojel šestý, jeho stájový kolega po defektu klesl z druhé na osmou příčku. Navíc na Velkou cenu Belgie nemají zrovna nejlepší vzpomínky. Loni startovali z první řady, ale hned ve druhém kole Rosberg při riskantním manévru prorazil Hamiltonovi pneumatiku, což hodně vyostřilo už tak napjaté vzájemné vztahy.

Mercedesy i letos vládnou kvalifikačním jízdám, na kontě mají už 21 pole position za sebou a jen tři vítězné kvalifikace je dělí od rekordu Williamsu z roku 1993. Ale ne vždy dokážou první řadu proměnit v nejlepší rozjezd. Hamilton vyhrál devět z deseti kvalifikací, ale ve třech posledních závodech zpackal start a hned přišel o vedení.

V Belgii navíc jezdce čeká novinka: na startu nebudou dostávat do sluchátek informace od techniků pro nastavení optimálního záběru spojky. Rosberg v tom vidí svou šanci. „Dosud start nebyl tak úplně v rukách pilota. Novinka nám dává víc možností něco zkusit, i když pro piloty to bude těžší než dříve,“ komentoval změnu v pravidlech německý vicemistr světa. Za Hamiltonem zaostává o 21 bodů a boj o titul zdaleka nevzdává. V neděli však zároveň bude myšlenkami u své manželky, která v Monaku očekává narození dcery.

Úřadující mistr světa Hamilton si pochvaluje, jak si na ostrově Barbados od závodění odpočinul. „Potřeboval jsem dobít baterky. Spa je ideální pro druhou část sezony, mám ten tradiční okruh se slavnou historií opravdu rád,“ řekl Hamilton, který v Belgii slavil jediné vítězství v roce 2010. Na další zaváhání mercedesů číhá Němec Sebastian Vettel z Ferrari, který jako jediný dokázal v této sezoně narušit hned dvakrát jejich suverenitu. Velkou cenu Belgie už dvakrát vyhrál. Pro italskou stáj, která je historicky ze všech nejúspěšnější, to bude jubilejní 900. závod ve formuli 1.

Ve čtvrtek si navíc vyjasnila složení pro příští sezonu, když prodloužila smlouvu s exmistrem světa Finem Kimim Räikkönenem. Tomu se na nejdelším okruhu celého seriálu daří. Čtyřikrát slavil triumf a víc radosti tady zažili jen Michael Schumacher a Ayrton Senna.

Mistrovství světa formule 1

Pořadí po 10 z 19 závodů: 1. Hamilton (Brit./Mercedes) 202 b., 2. Rosberg (Něm./Mercedes) 181, 3. Vettel (Něm./Ferrari) 160, 4. Bottas (Fin./Williams) 77, 5. Räikkönen (Fin./Ferrari) 76, 6. Massa (Braz./Williams) 74, 7. Ricciardo (Austr./Red Bull) 51, 8. Kvjat (Rus./Red Bull) 45, 9. Hülkenberg (Něm./Force India) 24, 10. Grosjean (Fr./Lotus) 23.

Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 383, 2. Ferrari 236, 3. Williams 151, 4. Red Bull 96, 5. Force India 39, 6. Lotus 35, 7. Toro Rosso 31, 8. Sauber 22, 9. McLaren 17.

Autoři: ,






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze