Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Splní dominantní mercedesy roli favoritů i ve Velké ceně Belgie?

Nico Rosberg vede závodní pole ve Velké ceně Maďarska. | foto: AP

21 2014
Vozy s velkou maximální rychlostí by měly vévodit nedělní Velké ceně Belgie, při níž se po téměř měsíční přestávce znovu roztočí kolotoč formule 1. Na nejdelším okruhu sezony ve Spa se na 70 procentech trati jezdí na plný plyn. Vedle dosud dominantních monopostů stáje Mercedes by se tak mohli na stupně vítězů dostal třeba Fin Valtteri Bottas a Brazilec Felipe Massa, neboť jejich tým Williams používá stejné agregáty jako suverén Poháru konstruktérů.

Mercedes vyhrál všechny závody kromě Velkých cen Kanady a Maďarska, kde byl nejrychlejší vždy Daniel Ricciardo z Red Bullu. V průběžném hodnocení je v čele Němec Nico Rosberg, Brit Lewis Hamilton je ale jen o jedenáct bodů za ním. "Náš vzájemný souboj je jako partie pokeru s vyloženými kartami," prohlásil bývalý mistr světa Hamilton.

Okruh ve Spa

Délka trati: 7,004 km.
Délka závodu: 44 kol = 308,052 km.
Počet pravých zatáček: 10
Počet levých zatáček: 9
Počet odjetých Velkých cen: 61
Nejvíce vítězství: Michael Schumacher (Něm.) 6, Ferrari a McLaren po 12 Nejvíce pole position: Juan Manuel Fangio (Arg.) a Ayrton Senna (Braz.) po 4, McLaren 11
Nejrychlejší kolo v závodu: Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2004: 1:45,108 = průměrná rychlost: 238,931 km/h.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2002: 1:43,726 = 241,837 km/h.
Nejrychlejší závod: Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari), 2007: 1:20:39,066 = 229,266 km/h.
Vítězové předchozích závodů: 2004 - Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2005 - Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2006 - nejelo se, 2007 - Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari), 2008 - Felipe Massa (Braz./Ferrari), 2009 - Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari), 2010 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren), 2011 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2012 - Jenson Button (Brit./McLaren), 2013 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull.) .

Esa v rukávu o víkendu a také při dalším závodu v Monze, kde je rovněž velmi rychlý okruh, mít však nemusejí. Šanci cítí u Williamsu. "Myslím si, že teoreticky jsou okruhy ve Spa a v Monze pro nás velmi vhodné a jsou velkou šancí na dobrý výsledek nebo dokonce vítězství. Rozhodně největší šancí v sezoně," řekl Bottas před prvním závodem po letní přestávce.

Jiný tým než Mercedes nebo Red Bull vyhrál naposledy závod loni v květnu ve Španělsku (Ferrari). Dvanáctý z 19 závodů ale naznačí průběh ve zbytku sezony. Týmy měly čas na testování, jezdci si odpočinuli od závodního stresu. Loni právě ve Spa odstartoval svou sérii devíti vítězství Sebastian Vettel z Red Bullu, která ho katapultovala ke čtvrtému titulu mistra světa. To se ale letos nejspíš opakovat nebude.

"V příštích dvou závodech to pro nás bude zdrcující, protože stáj Force India se neuvěřitelně zlepšila, Williams bude rychlý, McLaren bude rychlý a samozřejmě Mercedes," vyjmenoval principál Red Bullu Christian Horner čtyři stáje se stejnými motory. "Jsem přesvědčen, že letošní ročník je už nyní jasný, o titul si to rozdají Hamilton a Rosberg," dodal.

A Hamilton se vzniklou situaci užívá. "Když jsem závodil o titul proti Kimimu Räikkönenovi nebo Felipemu Massovi, měl jsem jiná auta s rozdílnou výkonností, bylo to jako hrát poker, protože jsme si neviděli do karet. Jenže tentokrát bojuji proti člověku, který má absolutně stejný vůz, stejné nastavení a vidíme si do karet. Je extrémně náročné se vzájemně porážet," přirovnal Hamilton, vítěz závodu z roku 2010.

Průběžné pořadí MS (po 11 z 19 závodů):

1. Rosberg (Něm./Mercedes) 202 b., 2. Hamilton (Brit./Mercedes) 191, 3. Ricciardo (Austr./Red Bull) 131, 4. Alonso (Šp./Ferrari) 115, 5. Bottas (Fin./Williams) 95, 6. Vettel (Něm./Red Bull) 88, 7. Hülkenberg (Něm./Force India) 69, 8. Button (Brit./McLaren) 60, 9. Massa (Braz./Williams) 40, 10. Magnussen (Dán./McLaren) 37.

Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 393, 2. Red Bull 219, 3. Ferrari 142, 4. Williams 135, 5. Force India 98, 6. McLaren 97, 7. Toro Rosso 17, 8. Lotus 8, 9. Marussia

Autoři: ,


Témata: Formule 1, GP Belgie




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze