Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Formule 1: střídání na špici

14 2000
Po dvanáctém závodě sezony formule 1 se poprvé změnil vedoucí jezdec průběžného pořadí mistrovství světa. Držitel posledních dvou titulů Mika Häkkinen (McLaren) vyhrál nevzrušivou Velkou cenu Maďarska a vytěsnil z prvního místa Michaela Schumachera (Ferrari), jemuž se po třech nedokončených závodech za sebou povedlo dojet na druhém místě. Být nejrychlejší v kvalifikačním tréninku opět neznamenalo rovnítko triumfu. Schumachera na startovní rovince předehnal vnitřkem právě Häkkinen, vyjíždějící přitom až ze třetího místa. Fin zopakoval snový start z minulého závodu v Německu. Schumacher byl až nezvykle zdrženlivý při volbě stopy a oproti minulým závodům nekřižoval trať. První zatáčka se obešla bez incidentů, jezdci se srovnali férově. Tím ovšem závodění skončilo. Horko však bylo na samotné trati, kde teplota dosahovala podle agentury Reuters 47 stupňů Celsia. "Naposledy na Hockenheimu jsem tvrdil, že takový start se povede jednou za sezonu. Musím se opravit: dvakrát," řekl Häkkinen, který zůstal v čele po celý závod a vyhrál svou třetí Velkou cenu roku a celkově sedmnáctou při 140. startu v kariéře. Na Schumachera až do konce závodu dotíral David Coulthard, ale druhý jezdec McLarenu neměl, kde by na technické trati Němce předjel. Schumacher dojel o osm vteřin za Häkkinenem, ale o půl vteřiny před Coulthardem. "Häkkinen byl nejrychlejší. Dřív nebo později by mě stejně předjel. Proto jsem s druhým místem spokojený," řekl Schumacher. "Zpočátku jsem hodně ztrácel," přiznal Coulthard, který se mohl dostat na druhé místo po druhé zastávce v boxech, v 51. kole ze 77. Jenže při návratu na trať kolem něho stačil Schumacher těsně prosvištět. McLaren sice převzal vedení v individuálním i týmovém pořadí, ale jeho šéf Ron Dennis přiznal, že to vzhledem ke Coulthardovu třetímu místu nebyl pro stáj ideální závod. Brita totiž tým povolal do boxů k první výměně pneumatik příliš brzy.

Výsledky (77 kol. celkem 306,075 km): 1. Häkkinen (Fin., McLaren-Mercedes) 1:45:33,869 hod. (průměr 173,964 km/h), 2. M. Schumacher (Něm., Ferrari) -7,916, 3. Coulthard (Brit., McLaren-Mercedes) -8,454, 4. Barrichello (Braz., Ferrari) -44,157, 5. R. Schumacher (Něm., Williams-BMW) -50,437, 6. Frentzen (Něm., Jordan-Mugen-Honda) -1:08,099 min.. Klasifikováno bylo 16 z 22 startujících.

Celkově: 1. Häkkinen 64, 2. M. Schumacher 62, 3. Coulthard 58, 4. Barrichello 49, 5. Fisichella (It., Benetton) 18, 6. R. Schumacher 16, 7. Villeneuve (Kan., BAR) 11, 8. Button (Brit., Williams) 8.

Pohár konstruktérů: 1. McLaren 112, 2. Ferrari 111, 3. Williams 24, 4. Benetton 18.

Příští závod: 27. srpna Velká cena Belgie.
Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze