Vítěz letošní Grand prix Monaka ještě v pátek odpoledne testoval v Barceloně, poté následoval rychlý přesun do Brna a druhý den před dvanáctou hodinou již oblékal v garáži Masarykova okruhu kombinézu. Dráhu zná, jezdil po ní i ve formuli, ve dvousedadlovém monopostu po ní vozil při exhibici hosty. Učení trati mu proto nezabralo tolik času. K ruce mu bylo čtrnáct členů stáje F1. Polovina z nich dorazila spolu s jezdcem přímo ze Španělska.
Poté, co se členům týmu podařilo odehnat do bezpečí desítky fotografů a žurnalistů, vyrazil do zaváděcího kola. Za dvě minuty byl zpátky v boxech a technici podle získaných údajů, rad samotného pilota a kamery skryté v přední části vozu pozměnili nastavení. Na brněnskou trať potřebuje formule 1 více aerodynamických ploch, než například v poslední Velké ceně v Monze. Masarykův okruh má více zatáček, proto je potřeba i větší přítlak.
Účelem Coulthardovcýh jízd nebylo jen prověření trati, ale také příprava monopostu pro vítěze mezinárodní soutěže West Race Day. Po prvních kolech se členové týmu McLaren shodli, že trať je k testování více než vhodná. "Z technického hlediska je při přípravě vozu stoprocentně využitelná. Nyní už to bude spíše věc financí a vzájemných dohod, zda se sem ještě s formulí 1 vrátíme," řekl jeden z členů testovacího týmu.