Pro jezdce, kteří v minulém ročníku naopak museli shazovat, aby byli co nejlehčí, jde o příjemnou změnu. „Pořád mám dietu, ale zdravou. Ne takovou, abych byl jen kost a kůže,“ řekl agentuře Reuters Carlos Sainz z Toro Rosso, který byl jedním z velkých kritiků předchozích poměrů.
„Máma mi pořád říkala, že jsem jako kostra, ale teď je spokojená, protože jím skoro všechno její jídlo. Dřív jsem měl jen kuře a byl z toho pěkně znechucený,“ přidal jedenadvacetiletý pilot, jehož stejnojmenný otec je trojnásobným mistrem světa v rallye.
Změnu uvítal i úřadující šampion formule 1 Nico Rosberg, který však po minulé sezoně ukončil kariéru. „Myslím, že piloti teď budou vypadat jako opravdoví gladiátoři,“ řekl. „Kvůli vozům si budou muset sáhnout na hranici fyzických možností a klidně se může stát, že někdo prohraje kvůli tomu, že mu dojdou síly,“ dodal.
Nové monoposty jsou o 20 kg těžší (722 kg) a o 20 cm širší. Jde o návrat k dvoumetrovým rozměrům formulí před rokem 1988. Zvětšeny byly i pneumatiky. Zadní nyní mají šířku 405 mm oproti původním 325, přední nabyly z 245 na 305 mm.
Kvůli vyšší hmotnosti sice budou vozy na rovince zrychlovat pomaleji, ale v zatáčkách budou výrazně rychlejší.
Ruku v ruce s vydatnějším jídelníčkem jde i nutné posilování, kterému se zejména kvůli větším a těžším pneumatikám nevyhnuli ani mechanici.
Přesto se najdou i kritici nových pravidel, protože museli jíst víc, než jsou zvyklí. Například jako francouzský pilot Esteban Ocon z Force India. „Museli mě krmit násilím, ale jinak váhu nenaberete. Bylo to hrozně těžké, ale na druhou stranu jsem se dost zlepšil,“ uvedl s tím, že přibral pět kilogramů.
O jeden kilogram méně nabral Brit Jolyon Palmer, který si ale před druhou sezonou v barvách Renaultu rozhodně nestěžoval. „O Vánocích bylo všechno povolené, takže jsem si dal kompletní sváteční nálož,“ prohlásil.