Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pryč s nudou v F1! Šéfové žádají návrat tankování během závodů

Tankování paliva do monopostu F1 Felipeho Massy při zastávce v boxech. | foto: Profimedia.cz

19 2015
Že je formule 1 teď nuda? Bohužel často je a tuší to i lidé z Mezinárodní automobilové federace FIA. I proto teď přišli s nápadem, že je nutné v F1 zase zavést tankování v průběhu závodů. Aby Velké ceny byly zase atraktivnější. Aby týmy měly víc možností strategie. Aby diváci napjatě čekali, co šíleného se v boxu třeba zrodí.

A Jos Verstappen, bývalý pilot F1, ve které teď závodí jeho syn Max, jednoznačně tvrdí: „F1 návrat dotankování potřebuje. Obohatí to show. Stane se víc chyb a tím pádem zažijeme i víc překvapení.“

Dotankování během závodů bylo zrušeno před sezonou 2010. Tehdy týmy i vedení FIA argumentovalo, že to sníží náklady. Navíc F1 po své ekologické „revoluci“ vsadila na to, že vozům na závod stačí 100 kilogramů paliva, které se do nich bez problémů „vejde“ i bez dotankování.

Jenže teď Strategická komise F1, ve které sedí například Bernie Ecclestone, šéf FIA Jean Todt i zástupci nejsilnější týmů, rozhodla, že je nutné tankování do závodů vrátit. Stát by se tak mělo od sezony 2017. Návrh skupiny totiž ještě musí projít přes Komisi F1 a pak Světovou radu motorsportu. Jelikož ale jde o přání „nejvyšších“, mělo by jít o formalitu.

Vozy by tak mohly startovat s třetinovou dávkou paliva, což je zrychlí až o šest vteřin na kolo. Týmy budou mít víc strategických možností, zvýší se počet proměnných, které mohou do průběhu klání zasáhnout.

O vyšší atraktivitě ani nemá cenu mluvit.

Dál ale bude platit, že maximem pro každého jezdce je 100 kilogramů paliva na závod.

Strategická komise rovněž žádná návrat hlučnějších motorů. A chce, aby si týmy mohly během závodního víkendu volit ze všech směsí pneumatik, ne jen z těch předvybraných.

Když si tak člověk čte o nových návrzích, říká si, jestli všechny ty dřívější změny v rámci ekologie F1 opravdu potřebovala.

Autor:


Témata: Formule, Formule 1, Haas


Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze