A proč ne? Je přeci rovnoprávnost a polonahé slečny na startu mohou (nejen) puritánům připadat jako nepatřičně sexistické. Navíc muži-modelové překvapí, zaujmou větší pozornost, což je cílem a přáním všech sponzorů. Monako je k tomu výjimečný závod, kterému se nějaký ten výstřelek promine.
Jenže muži zaujali také Sebastiana Vettela, čtyřnásobného mistra světa a v neděli druhého pilota v cíli. Ten se na pozávodní tiskové konferenci u tohoto tématu rozohnil. A diskuzi začal on sám, když se novináře Jamese Allena zeptal:
„Proč tam dnes nebyly gridgirls (výraz pro ženy na roštu)?“
„Nevím, ptáte se špatné osoby,“ odpověděl Allen.
„Doprčic (v angličtině použil výraz F..k), to mám jako s autem zastavit mezi Georgem a Davem? Jaký to má smysl? Budu si o tom muset promluvit s Berniem Ecclestonem (šéfem F1), protože tohle je neakceptovatelné.“
Nebýt ostudného rozhodnutí stáje Mercedes, po kterém Lewis Hamilton přišel o jasný triumf, byla by Velká cena Monaka nudnou záležitostí. A Vettelova kritika mužských modelů by rezonovala víc. Je ale potřeba říct, že v Monaku šlo nejspíš o výjimku.
Avšak například ve vytrvalostním mistrovství světa, do kterého spadá i slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans, už od dívek na startu organizátoři upustili. Šéf šampionátu Gerard Neveu pak pro Reuters vysvětloval: „Pro mě je to minulost. Poměry žen jsou dnes trošku odlišné než dřív.“
A co muži na startu? Polonahého svalovce měla loni vedle sebe při závodě mistrovství světa silničních motocyklů v Assenu Španělka Ana Carrascová. Byť cílem bylo upoutat pozornost sponzorů, sama později pro iDNES.cz vysvětlovala: „Přece vedle sebe nebudu mít vychrtlou slečinku s deštníčkem jako všichni ostatní.“
Tak kdo ví. Třeba i Sebastian Vettel si dá jednou říct. A třeba i on dá svému autu někdy mužské jméno.