Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Piloti Mercedesu jsou favority v Bahrajnu, kde zatím nikdy nevyhráli

TÝMOVÁ RADOST. Členové stáje Mercedes slaví absolutní úspěch ve Velké ceně Malajsie. | foto: AP

3 2014
Loni vládla formuli 1 stáj Red Bull, letos jí v dominanci zatím vystřídal Mercedes a víkend ukáže, jestli to tak bude i nadále. Každopádně vedoucí muž průběžného pořadí Němec Nico Rosberg i jeho britský kolega Lewis Hamilton jsou jasnými favority Velké ceny Bahrajnu, třetího závodu mistrovství světa.

Každý vyhrál jednou, Rosberg přidal navíc druhé místo. V Bahrajnu ale dosud ani jeden z jezdců Mercedesu nezvítězil.

Nejen oba favority, ale všechny čeká na okruhu v Sáchiru nová zkušenost, neboť organizátoři se rozhodli po vzoru závodu v Abú Zabí posunout start. Závod začne v 17:00 SEČ a poprvé v desetileté historii bahrajnské Grand Prix se po soumraku bude závodit pod umělým osvětlením.

Charakteristika okruhu

Bahrain International Circuit

Délka trati: 5,412 km.
Délka závodu: 57 kol = 308,238 km.
Počet pravých zatáček: 9.
Počet levých zatáček: 6.
Počet Velkých cen: 9.
Nejvíce vítězství: Fernando Alonso (Šp.) 3 - Ferrari 4.
Nejvíce pole position: Michael Schumacher (Něm.) 2 - Ferrari 3.
Nejrychlejší kolo v závodu: Michael Schumacher (Ferrari), 2004: 1:30,252 min.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Fernando Alonso (Renault), 2005: 1:29,848 min.
Nejrychlejší závod: Michael Schumacher (Ferrari), 2004: 1:28:34,875.
Vítězové předchozích pěti závodů: 2008 - Felipe Massa (Braz./Ferrari), 2009 - Jenson Button (Brit./Brawn), 2010 - Fernando Alonso (Šp./Ferrari), 2011 - zrušeno, 2012 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2013 - Vettel.

Důvodem je i skutečnost, že přes den v Bahrajnu, kde se v roce 2011 kvůli krvavým nepokojům v ulicích nezávodilo, teploty překračují 40 stupňů Celsia. Organizátoři položili 500 kilometrů kabelů, aby rozsvítili 5000 reflektorů, které jsou potřeba k osvětlení trati.

Rosberg, jenž odstartuje do své stopadesáté Velké ceny, vede šampionát o 18 bodů před Hamiltonem. Brit bude útočit na třetí pole position v sezoně, a pokud by se mu to podařilo, získal by nad soupeři velkou psychologickou výhodu.

"Nikdy jsem v Bahrajnu nevyhrál. A do minulého závodu jsem si ani nemyslel, že by se mi to mohlo podařit," uvedl Hamilton, který první letošní závod v Austrálii nedokončil. V Malajsii už byl nejrychlejší. "Takže teď si věřím, chci to zlomit," prohlásil mistr světa z roku 2008.

Na Mercedes už začíná dotírat nejlepší tým předchozích let Red Bull. Obhájce titulu Němec Sebastian Vettel sice v testech před sezonou vyhořel a první závod v Melbourne nedokončil, ale v Malajsii dojel třetí a jeho tým prokázal razantní zlepšení. "Víme, že to nebude jednoduché. Musíme ukázat, že naše výkony nejsou náhodné, navíc na okruhu, kde všichni v zimě hodně testují," uvedl Hamilton.

Příprava na závod v Bahrajnu je o to náročnější, že následuje už týden po minulé Grand Prix. Důležitá tak bude spolehlivost komponentů na autě, zejména motorů a převodovek. A to by mělo nahrávat vozům Mercedes.

"Je to skvělá trať a já si jízdu na ní užívám. Nikdy jsem tu neměl moc štěstí, ale letos jsem asi nejlépe připraven a mám nejlepší vůz," uvedl Rosberg, který si prožil debut ve formuli právě v Bahrajnu v roce 2006.

Čtyřnásobný šampion Vettel vyhrál v Bahrajnu poslední dva závody, ale letos po revoluci v pravidlech doplácí na horší motor Renault. "Ještě před sebou máme dlouho cestu, ale když vidím, jak všichni v týmu pracují, věřím, že se brzy dostaneme opět na nejvyšší stupínek," prohlásil.

Mistrovství světa formule 1

Průběžné pořadí MS (po 2 z 19 závodů): 1. Rosberg (Něm./Mercedes) 43, 2. Hamilton (Brit./Mercedes) 25, 3. Alonso (Šp./Ferrari) 24, 4. Button (Brit./McLaren) 23, 5. Magnussen (Dán./McLaren) 20, 6. Hülkenberg (Něm./Force India) 18, 7. Vettel (Něm./Red Bull) 15, 8. Bottas (Fin./Williams) 14, 9. Räikkönen (Fin./Ferrari) 6, 10. Massa (Braz./Williams) 6.
Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 68, 2. McLaren 43, 3. Ferrari 30, 4. Williams 20, 5. Force India 19, 6. Red Bull 15, 7. Toro Rosso 7.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze