Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Ford uvažuje o odchodu z MS

2 2003
Londýn, San Remo - Před časem Mezinárodní automobilovou federací FIA uveřejněný kalendář mistrovství světa v automobilových soutěžích pro rok 2004, má první velkou rekci. Na dnešní tiskové konferenci před startem Rallye San Remo zástupce továrního týmu Ford, Malcom Wilson, oznámil, že se jeho tým možná šampionátu nezúčastní. Důvod? Prostý - více startů, více peněz. FIA totiž naplánovala o dva podniky více, přidala rallye v Mexiku a v Japonsku. Kalendář má nyní šestnáct soutěží. A to zdá fordu moc.

Podle šéfa stáje Malcolma Wilsona Ford zatím není schopen dát dohromady rozpočet pro rok 2004.
 
"I když bych velmi rád, nemohu zaručit, že tu Ford bude i v příštím roce," řekl Wilson na tiskové konferenci před Rallye San Remo. "Problém je, že se výhled na příští rok stále mění a my nemůžeme stanovit rozpočet. Vždy jsme byli proti nápadu rozšířit mistrovství na šestnáct podniků."
 
Od nové sezony navíc bude moci každý tým závodit jen se dvěma jezdci, zatímco letos mohl nasadit tři. Korejská automobilka Hyundai, která v San Remu nestartuje, už ohlásila, že si udělá roční pauzu.
 
Pokud Ford, jehož barvy hájí Estonec Markko Märtin a Francois Duval z Belgie, opravdu seriál opustí, zůstane v soutěži už jen pět automobilek - Škoda, Peugeot, Citroën, Subaru a Mitsubishi. To se ale musí nejprve do šampionátu vrátit po dvouleté přestávce.

Kalendář MS v rallye pro rok 2004:
23. - 25. ledna, Rallye Monte Carlo
6. - 8. února, Švédská Rallye
12. - 14. března, Rallye Mexiko
30. dubna - 2. května, Argentinská Rallye
14. - 16. května, Kyperská Rallye
28. - 30. května, Rallye Akropolis
25. - 27. června, Turecká Rallye
16. - 18. července, Novozélandská Rallye
6. - 8. srpna, Finská Rallye
20. - 22. srpna, Německá Rallye
3. - 5. září, Japonská Rallye
17. - 19. září, Britská Rallye
1. - 3. října, Italská Rallye
15. - 17. října, Korsická Rallye
19. - 31. října, Katalánská Rallye
12. - 15. listopadu, Australská Rallye

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze