Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Finský obhájce se dere dopředu

21 2000
S a n R e m o - Francouz Gilles Panizzi se po druhé etapě udržel v čele Rallye San Remo, dvanáctého ze čtrnácti podniků mistrovství světa automobilových soutěží. Po šesti rychlostních zkouškách zvýšil náskok na svého krajana a dalšího jezdce stáje Peugeot, Francoise Delecoura, na 21 sekund. Na třetí místo ze sedmého se probojoval obhájce titulu Tommi Mäkinen, Fin jezdící na mitsubishi. Program měl obsahovat sedm erzet, poslední ale pořadatelé zrušili. Program se totiž zdržel vinou dopravní nehody na dálnici, vedoucí k místu jedenáctého měřeného úseku.

Ze čtveřice bojující o titul mistra světa ztratil naděje bodovat v Itálii Brit Richard Burns, který dnes havaroval a po zničení chladiče nemohl pokračovat. Lídr šampionátu Marcus Grönholm z Finska je zatím čtvrtý, za ním následují Španěl Carlos Sainz a Skot Colin McRae.

Vůz Škoda pilotovaný Němcem Arminem Schwarzem si polepšil ze čtrnácté pozice na dvanáctou, do druhé desítky se dostala i druhá škodovka s Luisem Climentem. Španělský jezdec poskočil na patnácté místo. Schwarz si dnes polepšil, i když měl v desáté erzetě problémy. "Auto se zničehonic utrhlo z vozovky a já měl plné ruce
práce, abych ho udržel. Ve středním diferenciálu prasklo těsnění, po jeho výměně jsem mohl pokračovat, ale na další dvě erzety jsem zvolil nevhodné obutí a ztratil cenné sekundy. V závěru etapy mě zpomalil rozbitý mezinápravový diferenciál," uvedl německý jezdec.

V neděli čekají účastníky rallye dvě rychlostní zkoušky, vítěz dojede do San Rema okolo poledne.

Výsledky po 2. etapě:
1. Panizzi (Fr./Peugeot) 3:23:58,8 h., 2. Delecour (Fr./Peugeot) -21,4, 3. Mäkinen (Fin./Mitsubishi) -58,5, 4. Grönholm (Fin./Peugeot) -1:00,2, 5. Sainz (Šp./Ford) -1:12,1, 6. McRae (Brit./Ford) -1:41,4, 7. Jean-Joseph (Fr./Subaru) -1:55,9, 8. Loix (Belg./Mitsubishi) -2:23,9, 9. Solberg (Nor./Subaru) - 2:33,4, 10. Loeb (Fr./Toyota) -3:23,0, ...12. Schwarz (Něm./Škoda Octavia) -4:55,0, 15. Climent (Šp./Škoda Octavia) -8:15,0.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze