Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Finskou rallye vyhrál domácí favorit Latvala, Prokop dojel sedmý

Finská posádka Jari-Matti Latvala, Miikka Anttila ve svém volkswagenu při Finské rallye. | foto: AP

2 2015
Jari-Matti Latvala z Volkswagenu vyhrál potřetí v životě domácí Finskou rallye. Martin Prokop dojel sedmý, ve Finsku nejlépe v kariéře.

Vicemistr světa Latvala sváděl celou soutěž vyrovnanou bitvu se svým týmovým kolegou Sébastienem Ogierem z Francie. Po dvaceti rychlostních zkouškách porazil dvojnásobného mistra světa a vedoucího muže šampionátu o 13,7 sekundy a třetím triumfem na domácí rallye se vyrovnal finské legendě Juhovi Kankkunovi.

„Nemůžu se dočkat, až uslyším hymnu. Nic lepšího není,“ uvedl Latvala bezprostředně po dojezdu závěrečné power stage, v níž ho porazil Ogier o čtyři desetiny sekundy. Díky druhému vítězství v sezoně se třicetiletý Fin posunul ze čtvrtého na druhé místo celkového pořadí.

„Je to skvělé vítězství. Celý víkend jsem jezdil hodně dobře a především sobotu to byl jeden z mých nejlepších výkonů v kariéře,“ uvedl Latvala, jenž vyhrál nejrychlejší rallye v historii.

Finská posádka ve složení Miikka Anttila a řidič Jari-Matti Latvala se radují z triumfu ve Finské rallye.

Jeho průměrná rychlost 125,44 km/h překonala předchozí maximum Sébastiena Loeba z Finské rallye 2012 (122,89 km/h). „Vím, že už jsem bez šance na vítězství v šampionátu, ale říkal jsem si, že by mi výhra tento týden mohla pomoci. Je to skvělý pocit,“ dodal jezdec, který poprvé triumfoval na domácí půdě v roce 2010.

Ogier sice nedosáhl po triumfech na Sardinii a v Polsku na třetí výhru za sebou, i tak ale zvýšil své vedení v šampionátu už na 89 bodů. „Jari-Matti byl tento víkend hodně silný, byla to úžasná bitva. Nemám žádný problém s tím, že mě v takové formě na domácí trati porazil,“ řekl jednatřicetiletý Francouz.

Už s velkým odstupem 1:36 minuty skončil třetí za oběma jezdci Volkswagenu Nor Mads Östberg v citroënu.

Prokop, jenž minulé dva ročníky Finské rallye nedokončil, zaostal za vítězem o 6:20 minuty. Jeho dosavadním maximem v tradiční soutěži MS bylo deváté místo z roku 2012. „Na začátku to byla hrůza, měli jsme ohromnou motivaci, ale udělali jsme spoustu chyb. Konečně jsme v cíli,“ poukázal Prokop na předchozí nevydařené dva ročníky.

Na osmém a devátém místě za ním skončily obě fabie řízené Finem Esapekkou Lappim a Švédem Pontusem Tidemandem, jež ovládly hodnocení WRC 2.

Šampionát pokračuje devátým dílem za tři týdny v Německu.

Finská rallye

osmý díl mistrovství světa v automobilových soutěžích

1. Latvala, Anttila (Fin./VW Polo-R) 2:33,03,8, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./VW Polo-R) -13,7, 3. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Citroën DS3) -1:36,8, 4. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) -3:58,7, 5. Tänak, Mölder (Est./Ford Fiesta RS) -4:29,3, 6. Hänninen, Tuominen (Fin./Ford Fiesta RS) -4:44,3, 7. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -6:20,3. 

Průběžné pořadí MS (po 8 z 13 rallye): 1. Ogier 182 b., 2. Latvala 93, 3. Östberg 84, 4. Mikkelsen (Nor./VW Polo-R) 83, 5. Neuville 70, 6. Meeke (Brit./Citroën DS3) 54, ...11. Prokop 33.

Pořadí týmů: 1. Volkswagen 257, 2. Citroën 141, 3. Hyundai 139, 4. M-Sport Ford 126, 5. Volkswagen II 49, 6. Hyundai II 43, 7. Jipocar 43.

Autoři: ,


Témata: rallye




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze