Suverén Schumacher
Michael Schumacher potvrdil svá slova, že trať ve Spa je jeho nejoblíběnější. Zde v roce 1991 naskočil s vozem jordan do seriálu formule 1 a o rok později s benettonem zde získal první vítězství. Tentokrát se v průběhu celého závodu kolo od kola vzdaloval všem soupeřům mílovými kroky a to včetně svého týmového kolegy Rubense Barrichella. Výkonem 1:47.176 si připsal i nejrychlejší kolo velké ceny. Na stupních vítězů ještě letos nechyběl. Startovnímu poli formule 1 dominoval již po třiašedesáté. Na stupně vítězů vystoupil Schumacher pošestnácté v řadě, bodoval v devatenácti uplynulých závodech.
Oba jezdci Ferrari se dostali do čele hned po startu. Schumacher se z pole position bez problémů ujal vedení a Barrichello se díky rychlé startovní reakci prohnal kolem Kimiho Raikkönena a v úvodní šikaně se již díval na záda pouze svému kolegovi v rudých barvách. Za Raikkönenem se vezli Juan Pablo Montoya, David Coulthard a Ralf Schumacher.
Souboj o šestou pozici
Druhý muž kvalifikace Raikkönen na mclarenu brzo přišel i o třetí místo, když podlehl rychlosti Juana Pabla Montoyi. Až do prvních zastávek v boxech se poté pořadí na předních místech neměnilo. Schumacher se velmi rychle vzdaloval svým pronásledovatelům a i Barrichello si vybojoval před Montoyou slušný náskok. Těsně před prvními výměnami pneumatik vyjel po chybě z dráhy šestý Ralf Schumacher s williamsem a než se vrátil na trať, přišel o poslední bodovanou pozici. Na ní se propracoval skvěle jedoucí Jarno Trulli s vozem renault. Za Trullim potvrzovali zlepšené výkony posledních dní jezdci Jaguaru.
Ve dvacátém okruhu, kdy měl Schumacher na Montyou náskok již téměř čtyřicet vteřin, nebylo v závodě už žádné minardi. Chvíli po startu skončil v záchytné asfaltové zóně Mark Webber a Anthony Davidson zapadl do štěrku o pár kol později. Již v desátém kole velká cena skončila i pro Jensona Buttona, který se pomalu loučí s týmem Renault. Vyřadily ho technické problémy.
Výpadky techniky přinesly bod Jaguaru
Nejdelší okruh seriálu příliš nepotvrzoval svou pověst trati, na které je předjíždění možné prakticky všude a pořadí se měnilo téměř bez výjimky pouze po chybách jezdců či techniky. K souboji o jeden bod se začalo schylovat po druhých zastávkách u mechaniků, když se Ralf Schumacher objevil těsně za renaultem Jarna Trulliho. Tomu však ve 36. kole vypověděla poslušnost technika jeho monopostu a zaparkoval vedle trati. A protože chvíli poté nevydržel motor mercedes pátého Raikkönena, bral mladší ze Schumacherů rázem dva body. Za ním kroužil po dráze spolehlivě jedoucí Eddie Irvine s jaguarem.
Efektní konec Fisichellova jordanu
Pár kol před cílem ještě promluvila do pořadí již pomalu tradiční nespolehlivost motorů honda. Kvůli jejich výpadku skončili Olivier Panis a Giancarlo Fisichella. Druhý jmenovaný navíc přinesl vzruch do plných ochozů. Jeho Jordan se zahalil hustým kouřem a vysoko šlehající plameny přinutily Fisichellu po zastavení k rychlému útěku za hrazení.
Do cíle se již nic podstatného nedělo. Coulthard se sice dotáhl za třetího Montoyu, ale Kolumbijec ho k žádnému útoku nepustil. Nejvíce radosti pochopitelně bylo v mistrovské stáji Ferrari, která kráčí i za ziskem druhého místa v mistrovství světa. Stáj v rudých barvách měla vždy minimálně jeden monopost na stupních vítězů v předchozích padesáti Velkých cenách. Williams zvýšil svůj náskok v Poháru konstruktérů na třetí McLaren. První viditelný výsledek neúnavné práce posledních měsíců získal tým Jaguar. Eddie Irvine pro něj získal první bod od březnové Grand prix Austrálie.
Výsledky Velké ceny Belgie F1:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 1h21:20.634 |
2. | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | +0:01.997 |
3. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | +0:18.445 |
4. | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | +0:19.357 |
5. | Ralf Schumacher | Německo | Williams | +0:56.440 |
6. | Eddie Irvine | Velká Británie | Jaguar | +1:17.370 |
7. | Mika Salo | Finsko | Toyota | +1:17.809 |
8. | Jacques Villeneuve | Kanada | British American Racing | +1:19.855 |
9. | Allan McNish | Velká Británie | Toyota | +1 kolo |
10. | Nick Heidfeld | Německo | Sauber | +1 kolo |
11. | Takuma Sato | Japonsko | Jordan | +1 kolo |
12. | Olivier Panis | Francie | British American Racing | +5 kol |
13. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Jordan | +6 kol |
14. | Pedro De la Rosa | Španělsko | Jaguar | +7 kol |
15. | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | +7 kol |
16. | Kimi Raikkönen | Finsko | McLaren | +9 kol |
17. | Jarno Trulli | Itálie | Renault | +9 kol |
18. | Anthony Davidson | Velká Británie | Minardi | +27 kol |
19. | Jenson Button | Velká Británie | Renault | +34 kol |
20. | Mark Webber | Austrálie | Minardi | +40 kol |
Pořadí MS:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 122 |
2 | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | 51 |
3 | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | 44 |
4 | Ralf Schumacher | Německo | Williams | 42 |
5 | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | 37 |
6 | Kimi Raikkönen | Finsko | McLaren | 20 |
7 | Jenson Button | Velká Británie | Renault | 11 |
8 | Nick Heidfeld | Německo | Sauber | 7 |
9 | Giancarlo Fisichella | Itálie | Jordan | 7 |
10 | Felipe Massa | Brazílie | Sauber | 4 |
11 | Jarno Trulli | Itálie | Renault | 4 |
12 | Eddie Irvine | Velká Británie | Jaguar | 4 |
13 | Jacques Villeneuve | Kanada | British American Racing | 3 |
14 | Olivier Panis | Francie | British American Racing | 2 |
15 | Heinz-Harald Frentzen | Německo | Arrows | 2 |
16 | Mark Webber | Austrálie | Minardi | 2 |
17 | Mika Salo | Finsko | Toyota | 2 |
18 | Takuma Sato | Japonsko | Jordan | 0 |
19 | Pedro De la Rosa | Španělsko | Jaguar | 0 |
20 | Enrique Bernoldi | Brazílie | Arrows | 0 |
21 | Alexander Yoong | Malajsie | Minardi | 0 |
22 | Allan McNish | Velká Británie | Toyota | 0 |
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Ferrari | Itálie | 173 |
2 | Williams | Velká Británie | 86 |
3 | McLaren | Velká Británie | 57 |
4 | Renault | Francie | 15 |
5 | Sauber | Švýcarsko | 11 |
6 | Jordan | Velká Británie | 7 |
7 | British American Racing | Velká Británie | 5 |
8 | Jaguar | Velká Británie | 4 |
9 | Minardi | Itálie | 2 |
10 | Arrows | Velká Británie | 2 |
11 | Toyota | Japonsko | 2 |
Nejen řídit, ale i tlačit svůj vůz musel Pedro de la Rosa během kvalifikace na Velkou cenu Belgie. |
Kimi Raikkonen na McLarenu vybírá zatáčku během kvalifikace na Velkou cenu Belgie. |
Ralf Schumacher sleduje monitor před startem kvalifikace. |
Michael Schumacher na Ferrari před začátkem kvalifikace. |
Michael Schumacher zvedá palec na znamení svého vítězství v kvalifikaci na Velkou cenu Belgie. |
Brazilec Rubens Barrichello projíždí zatáčkou v kvalifikaci na Velkou cenu Belgie. |
Jezdec stáje Ferrari Michael Schumacher se raduje z vítězství v kvalifikaci na Velkou cenu Belgie. |
Michael Schumacher je připraven na startu kvalifikace na Velkou cenu Belgie. |
Rubens Barrichello marně stíhá svého stájového kolegu Michaela Schumachera. |
Francouz Olivier Panis utíká od svého vozu během Velké ceny Belgie. Závod nedokončil právě pro poruchu motoru. |
Michael Schumacher v čele před Rubensem Barrichellem a Kimi Raikkonenem |
Michael Schumacher se raduje z dalšího vítězství. |
Německý jezdec stáje Ferrari Michael Schumacher drží nad hlavou pohár po vítězství ve Velké ceně Belgie. |
Michael Schumacher vévodí startovnímu poli |
Michel Schumacher hltá vítězné doušky šampaňského |