V prvních trénincích jste jezdil pomalejší časy než Michael. Dělá vám to starosti?
Dnes jsme byli pomalejší než Ferrari, ale z toho bych nedělal žádné závěry. Rozhodovat se bude až v dalších dnech. V pátek má vliv na výsledek i to kolik sad pneumatik soupeři použili, na kolik otáček byl omezen jejich motor atd. Zítra získáme lepší obrázek, kdo na tom jak je. S jízdními vlastnostmi našeho vozu jsem byl spokojený, takže zatím žádné obavy nemám. Až patnáctý čas mi starosti nedělá.
Budou, stejně jako před čtrnácti dny v Magny Cours, rozhodovat pneumatiky?
V Magny Cours bylo Ferrari hodně, hodně rychlé. Sedlo jim všechno a je pravda, že pneumatiky Bridgestone byly lepší. Ale to byl jiný závod a tady to může být jinak. My jsme museli dnes hledat vhodné pneumatiky, protože před Hockenheimem jsme testovali v Jerezu, kde bylo asi 35 nebo 40 stupňů, takže jsme tam jezdili na jiné směsi, než můžeme používat zde. Je zatím zima a pod mrakem. Ale v sobotu má být podle poslední předpovědi opět teplo, objeví se slunce a budeme mnohem rychlejší. Opravdu doufám, že se počasí zlepší a nám se bude víc dařit.
Ale v Magny Cours bylo hodně velké vedro a pneumatiky Michelin na Bridgestony nestačily...
Ale my jsme s tou teplotou neměli žádné problémy. Tam šlo pouze o nasazené typy směsí. Rozhodovaly maličkosti a Ferrari mělo víc štěstí. Když bude horko, tak si rozhodně věříme. Rád bych Ferrari pogratuloval, protože jejich triumf v Magny Cours se nečekal, ale každý závod je úplně jiný.
Mezi vámi a Schumacherem je rozdíl sedmnácti bodů. Cítíte, že šampionát se dramatizuje nebo jste v pohodě?
Momentálně jsem v pohodě. Sedmnáct bodů je hodně a nemusím vyhrávat, abych získal titul. Stačí mi dojíždět na stupních vítězů. Snad jen kdybych třeba teď nebodoval, začalo by to být napínavé. Není ale sporu o tom, že potřebujeme intenzivně vyvíjet auto, pneumatiky i motor, protože Ferrari hodně přidalo.
V poslední době se zdá, že přidal i McLaren. V Magny Cours dokázali zajet hodně rychlá kola, a i když kvůli nepovedené kvalifikaci nebojovali o nejvyšší příčky, na Hockenheimu už mohou. Straší vás možnost, že se do vašeho souboje s Ferrari ještě přimíchá třetí tým a bude vám brát body?
Z toho strach nemám. Jestli vyhraje Ferrari a mezi nimi a námi bude ještě McLaren, bude to naše chyba. Nic jiného. Ale to by se stát nemělo, myslím, že za normálních podmínek musíme McLaren porazit. Takových věcí, z kterých bychom měli mít strach, je víc. Ale tím se nemůžeme zabývat, soustředíme se na naše auto. To je nejdůležitější.
Stačí Renault, pokud mluvíme o rychlosti vývoje, svým soupeřům nebo byste chtěl víc?
Tak vždy byste chtěl víc, vždy byste si přál, aby vaše auto bylo rychlejší. Ale my stále pracujeme na nových dílech, stále přicházíme s něčím novým. V Magny Cours to byla třeba nová specifikace motoru. Naši soupeři jsou rovněž velmi rychlí, takže se nesmíme zastavit. Dvě poslední sezony to je stejné. Začali jsme se stoprocentním autem a vyhráli úvodní závody, pak se na nás konkurence začala dotahovat. My jsme v pozici obránce a postupně dostáváme auto na absolutní limit. Je stále méně prostoru na vymyšlení novinek. Jsme téměř na limitu. Ale ostatní na tom nejsou jinak.
O titul bojujete vy a Michael, ale jsou zde i vaši týmoví kolegové, kteří mohou pomoci. Giancarlo Fisichella zdá se nestačí, zatímco Felipe Massa už Michaelovi dost pomohl. Myslíte, že tento fakt může hrát v boji o titul podstatnou roli?
Formule 1 není jako fotbal nebo cyklistika, kde bez kolegů nezmůžete vůbec nic. To jsou také sporty, kdy ostatní občas makají za vás. Ale my musíme jet vždy na maximum, ať už se jedná o kvalifikaci nebo závod. A někdy máte štěstí a někdo vám pomůže a někdy to štěstí nemáte. Je těžké srovnávat Giancarla a Felipeho, ale myslím, že na konečný výsledek nebudou mít rozhodující vliv.
Přistupujete nyní k závodům jinak než úvodu sezony?
V této části sezony je přístup k závodům trochu odlišný než v úvodu. Samozřejmě, že sedíte v autě, snažíte se z něj dostat maximum a nepřepočítáváte pro kolik bodů si právě jedete a jaký to bude mít vliv na pořadí šampionátu, ale každý bod je nyní nesmírně důležitý, take motivace je mnohem větší než třeba v Bahrajnu. Pro jezdce je to zajímavější.
Loni to byl McLaren, s kým jste bojovali o titul, letos to je Ferrari. V čem je pro vás největší rozdíl?
Pro mě je to hodně podobné, ale ty týmy jsou úplně jiné. Mclaren měl minulý rok skutečně rychlé auto, dokonce o dost rychlejší než my. Byli o půl vteřiny na kolo lepší v kvalifikaci i závodě. Ale někdy měli technické problémy a kvůli tomu ztratili celý šampionát. Letos to je s Ferrari vyrovnanější, jsou nám více podobní. Jedou vyhrají oni, jindy zas my. A Ferrari nikdy na trati nezastaví. Nikdy nemá technické problémy. Takže ten boj je trochu jiný.
Je letošní Ferrari nebezpečnější než loňský McLaren?
To poznáte podle konečného výsledku mistrovství světa.