Rozhodujícím faktorem v závodu se zdály být druhé výměny pneumatik. Před nimi byl ve vedení Vettel, za ním kroužil jeho týmový kolega Mark Webber. A po zastávkách? Na vedoucí příčce jezdil Fernando Alonso, za ním se snažil udržet tempo Lewis Hamilton. Horší "pitstopy" mistrovský tým v sezoně nepoznal.
"Těžko říct, kolik jsme při zastávkách ztratili," říká Vettel. "Důležité je, že jsme přišli o vedení. Poté byl Alonso tak rychlý, že s tím nešlo nic dělat."
Vettel při zastávce ztratil přibližně pět vteřin. Mechanici už vytáhli z pod jeho monopostu zvedák a chystali se ho poslat zpátky do závodu, když si všimli, že levé zadní kolo není správně upevněné. Museli vůz zvednout zpět nad asfalt a kolo přitáhnout. To stačilo Alonsovi a Hamiltonovi, aby se posunuli vpřed.
Mladý Němec pokračoval v závodu na třetí příčce za Hamiltonem. Ne že by se nesnažil. Vyzkoušel několik předjížděcích manévrů, ale britský pilot zvyklý na souboje ve středu pole přece jen ukázal víc zkušeností v dulech jeden na jednoho. Vettel raději zabočil do boxů, kde se vyhnul přímému souboji a šel na druhé místo. Poslední výměnu pneumatik v závodě už Red Bull nepokazil.
"Udělali jsme chyby, ale nemůže se vždy všechno podařit na sto procent. Někdy to muselo přijít a musíme akceptovat, že Ferrari nás dnes porazilo," konstatoval Vettel, který si kromě šesti vítězství připsal v sezoně 2011 tři druhá místa a s náskokem osmdesáti bodů před týmovým kolegou Webberem neohroženě vládne šampionátu.
Nicméně i Vettel přiznal, že triumf Ferrari musel přijít. Ať už v Silverstonu nebo později. V posledních závodech zaznamenal tým z Maranella prudký výkonnostní vzestup a bylo otázkou času, kdy se stále rychlejší rudý vůz vydrápe až na nejvyšší příčku.
"Jen to ukazuje, že nesmíme usnout na vavřínech a dál tvrdě makat na vývoji našeho vozu. Pak se můžeme vrátit na nejvyšší příčku," dodal šampion.