Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Frustrovaný Alonso: Mám v autě motor GP2. Kde skončí v roce 2016?

Fernando Alonso před Velkou cenou Japonska | foto: Reuters

27 2015
Fernando Alonso jel v Japonsku skvěle. Po výborné kvalifikaci bezchybně odstartoval a po celý závod formule 1 udržel maximální tempo. Výsledek? Nezískal ani bod. Není divu, že ztrácí nervy.

Dvojnásobný mistr světa si stěžoval už během závodu. Celý tým slyšel, jak pronesl do týmové vysílačky, že v autě má asi motor GP2. Tak malý výkon mu dává Honda pod kapotou. Tradiční japonská značka neuspěla ani v domácí velké ceně.

Fotogalerie

Alonso skončil v závodě na jedenáctém místě a při rozhovoru s novináři z něj frustrace jen pryštěla. Snad jen s vozem věčných outsiderů z Minardi, v prvním roce svého působení ve formuli 1, dosahoval podobných výsledků.

Nejvíc Alonsovi vadilo, že v zatáčkách byl rychlejší než soupeři, ale na rovinkách se kolem něj vždy prohnali. vyspělá aerodynamika jeho vozu ostře kontrastuje s nízkým výkonem, který nabízí motor Honda.

„Je hodně frustrující, když vidím soupeře, jak dělají chyby, neudrží závodní stopu, opouštějí dráhu a potom se na rovince podívám do zrcátek a už je tam nevidím, jsou vedle mě. Máme tak obrovskou ztrátu výkonu, že auto patří do jiné kategorie,“ stěžoval si dvojnásobný mistr světa.

Nakonec však i on dokázal na dalším tristním závodě týmu McLaren najít pozitiva. „Je velmi těžké takto závodit a špatně se hledá motivace. Alespoň jsme však oba dokončili závod, takže budeme mít dost dat, abychom něco zlepšili. Není to ale otázka nejbližšího závodu, ale příštího roku.“

Výsledky závodu najdete ZDE

V týdnu se objevily spekulace, že Alonso po sezoně v McLarenu skončí a získá angažmá v některém silnějším týmu. On však něco podobného odmítá.

„Na příští rok se těším. Mým záměrem je zůstat a vyhrávat. Podle mě jsme jediný tým, který může v budoucnu porážet Mercedes. Není třeba něco Hondě naznačovat, nebo jim posílat vzkazy. Oni vědí,“ dodal závodník.

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze