Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


A co teď, Alonso? Milionář dál prožívá trudné časy

SMUTNÝ V MCLARENU. Fernando Alonso v boxech Velké ceny Austrálie. | foto: AP

28 2017
Kolik už tento chlap mohl mít v F1 titulů... Čtyři, pět nebo i sedm? A je snad teď v šampionátu prokletější pilot než on? Nejspíš ne! Fernando Alonso roky slýchá, že je v F1 tím nejlepším jezdcem současnosti. Ročně bere přes 30 milionů dolarů, jenže už je to 11 let, co v šampionátu získal druhý titul.

Tehdy uťal nadvládu Michaela Schumachera a jezdecký um ho předurčoval k stejně úspěšné kariéře.

Ale... Teď v neděli byl v Melbourne první závod sezony těsně za polovinou, když na něj traťoví komisaři mávali modrou vlajku. Jsi o kolo zpět, pusť rychlejšího.

„Pro jezdce jeho úrovně je to jako nasypání soli do krvavé rány. A pro Fernanda to musí být absolutně hrůzostrašné,“ míní Mark Webber, někdejší pilot Red Bullu.

Ano, Fernando Alonso „krvácí“.

Ani další jeho velký přestup nevyšel. McLaren je třetí sezonou u dna, vzkříšení v nedohlednu. Motory Honda, které stáj používá, jsou k smíchu. „Byl to z mé strany jeden z nejlepších, ne-li rovnou ten nejlepší závod. Jenže v současnosti je naše auto tak špatné, že získat body by bylo překvapivé. Na normálních okruzích bude poslední a předposlední,“ říkal Alonso v Melbourne.

Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo a Sebastian Vettel (zleva) se...
Fernando Alonso s vozem McLaren při Velké ceně Austrálie.

Už pár týdnů se v F1 spekuluje, že McLaren chce co nejdříve Hondu opustit, že touží po pohonných jednotkách od Mercedesu. Jenže k výměně nejspíš jen tak nedojde. Japonská automobilka sice do dvou měsíců slibuje zlepšení, ale Alonso – po 16 sezonách v F1 realista – tvrdí: „V F1 se zázraky nedějí. Žádný soupeř na vás nepočká den ani hodinu. Toto není charitativní zápas.“

Je pro něj zdrcující, že místo aby s nejlepšími bojoval o výhry, se teď pere s týmy jako Renault, Force India či Haas o bodovanou desítku. „Já se přitom chci dostat na pódium, vyhrát, získat titul. Je bolestivé, když na některé soupeře získávám v zatáčce 50 metrů, ale na následující rovince 200 ztratím.“

Pořád má tento 35letý Španěl desetitisíce fanoušků, úctu soupeřů, jenže zároveň k němu sedí motto pesimistů, že „lépe už bylo“. Bylo mu 25, když nad hlavu podruhé zvedal pohár pro mistra světa. Byl to tenkrát nejmladší dvojnásobný šampion, kterému odcházející Michael Schumacher věštil velkou budoucnost. Před Alonsem byl přestup z Renaultu do McLarenu, který ho měl vystřelit k dalšímu titulu.

Ovšem narazil. Interní stájové půtky s nováčkem Hamiltonem mu titul „sebraly“, on potupený se vrátil do uvadajícího Renaltu, kde ztratil dva roky. Pak přišlo vysvobození od Ferrari, zároveň ale i dominantní časy Vettela a Red Bullu. Alonso byl třikrát vicemistrem, jenže koho zajímají druzí? A když i krizí zmítané Ferrari začalo skomírat, prchnul do McLarenu, před kterým se rýsovala růžová budoucnost s Hondou. Budoucnost, která nepřišla.
A možná ani nepřijde.

Co teď? Zdá se, že existuje jen jediná šance, jak může ještě Alonso před penzí získat titul. Ukořistit místo u Mercedesu, které zabral Valtteri Bottas...

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze