Na druhém místě skončili se ztrátou 33,7 sekundy obhájci loňského titulu a také prvenství v Třebíči Jaroslav Orsák s navigátorem Karlem Vajíkem na voze stejné značky.
Kresta dlouho sváděl tuhý boj s Janem Štěpánkem, který s vozem Škoda Octavia WRC vyhrál dokonce pět z osmi rychlostních zkoušek. Z prvního místa jej ale v úvodu srazila desetisekundová penalizace za předčasný start ve druhém měřeném úseku. Kresta byl nejrychlejší pouze ve dvou rychlostních testech.
Bojovně naladěný Štěpánek ukrajoval z Krestova náskoku postupně sekundy, po šesté rychlostní zkoušce už byl průběžně první a měl na Krestu k dobru 3,3 sekundy. V předposledním sedmém testu dlouhém 11,36 kilometru však doplatil na příliš velké riziko a havaroval. Z nehody vyvázla posádka bez zranění, ale vůz byl nepojízdný. Tato rychlostní zkouška byla po projetí prvních deseti vozů zrušena, neboť Štěpánkův vůz zatarasil trať.
Krestovi se tak otevřela cesta k vítězství, neboť před druhým v pořadí Orsákem měl náskok více než půl minuty. Lídr soutěže v závěru zvolnil a poslední rychlostní zkouška se stala kořistí Romana Odložilíka.
"Soutěž byla náročná, ale hodně krátká. Škoda, že v závěru Štěpánek odpadl, náš souboj by byl určitě zajímavý. Přesvědčili jsme se, že vůz EVO IX už předčí auta WRC," uvedl Kresta. Druhý Orsák byl se svým umístěním spokojen. "Jeli jsme podle našich představ. Auto bylo jiné, než se kterým jsme havarovali před týdnem na Valašské rallye. Nastavení vozu nebylo ideální," řekl Orsák.
Z favoritů na trať kvůli technickým problémům nevyrazil Jaroslav Černý. Jan Peták odstoupil ze soutěže v servisu před pátou rychlostní zkouškou. Z 94 posádek dokončilo rallye 59 vozů.
Seriál ve sprintrallye pokračuje 1. května Rallye Lužické Hory.
VýsledkyHorácká Rallye Třebíč, úvodní podnik MČR ve sprintrallye: |