Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Favorita Kopeckého zastavila havárie, Barum rallye vyhrál Loix

Vítězové zlínské Barum Rally Freddy Loix (vlevo) a Frederic Miclotte zdraví diváky. | foto: Jan Karásek, MAFRA

29 2010
Havárie a z ní vyplývající následné technické problémy zmařily čtyři rychlostní zkoušky před cílem cestu Jana Kopeckého za obhajobou vítězství na Barum rallye. Z vítězství se v napínavém závěru radoval Belgičan Freddy Loix, startující také s podporou mladoboleslavské automobilky.

Tovární jezdec Škody Kopecký si tak notně zkomplikoval boj o celkový triumf v seriálu Intercontinental rallye challenge, do kterého se zlínská soutěž započítávala. Druhý v pořadí Barzum rallye byl Kopeckého týmový kolega Fin Juho Hänninen. Třetí skončil Pavel Valoušek.

Škoda tak obsadila kompletní stupně vítězů a s předstihem si zajistila
celkové vítězství v poháru konstruktérů interkontinentálního šampionátu. I díky tomu, že její zástupci vyhráli šest z devíti doposud odjetých závodů.

NEJLEPŠÍ Z ČECHŮ. Na zlínské Barum Rally byl z domácích závodníků nejlepší Pavel Valoušek.VÍTĚZNÝ DOUŠEK. Belgický závodník Freddy Loix si vychutnává výhru ve zlínské Barum Rally.

"Dostali jsme se na vrchol a podařilo se nám splnit cíl, který jsme si dali. Význam toho však budou hodnotit v budoucnosti jiní," řekl šéf mladoboleslavského továrního týmu Michal Hrabánek.

Kopecký vedl průběžné pořadí 40. ročníku od páteční úvodní rychlostní
zkoušky až do čtrnáctého měřeného testu. V něm ale chyboval, skončil mimo trať, a přestože v soutěži po chvilce pokračoval, o několik stovek metrů dál havaroval podruhé.

"Nejprve jsme trefili břeh, který nás roztočil. Mohli jsme sice pokračovat dál, ale v jedné pasáži jsme zabrzdili trošku později. Zavadil jsem o kovovou tyč, která byla u trati, a sjeli jsme do trávy," uvedl Kopecký, jehož vůz následně zůstal zaklíněn na dřevěné kládě a nemohl pokračovat.

Auto však poškozené nebylo a po vyproštění s ním Kopecký bez problémů dojel do servisní zóny. "Honzova nehoda je jediná negativní věc na rallye z pozice Škody. Kluci se chtěli pokusit zvýšit svůj náskok, aby nemuseli riskovat na poslední erzetě, což bylo správné rozhodnutí. Bohužel jim to nevyšlo," řekl Hrabánek.

Podobně trpký konec slibně se vyvíjející rallye zažil osmadvacetiletý pilot
podruhé v krátké době. Z prvního místa po havárii odstoupil i v polovině
července na Azorských ostrovech.

Loixovi cestu za druhým vítězstvím na Moravě usnadnila i nehoda Francouze Bryana Bouffiera na posledním měřeném testu. "Jsem maximálně spokojený, protože v sobotu to nebylo moc dobré. První dvě tři erzety to nebylo ono, má hlava nefungovala, jak měla v těchto složitých podmínkách," přiznal.

Dnes se mu ale dařilo mnohem víc. "Snažil jsem se jet rychle a bez chyb, a když odstoupil Honza, který byl o trochu rychlejší než my ostatní, bylo z
toho vítězství. Pomohly mi i Bouffierovy problémy," zhodnotil rallye Loix,
který se představil v IRC potřetí jako trojka Škody v továrním týmu a
potřetí soutěž vyhrál.

RYCHLÁ AUTA, KRÁSNÉ ŽENY. Sličné hostesky pózují při zlínské Barum Rally.

RYCHLÁ AUTA, KRÁSNÉ ŽENY. Sličné hostesky pózují při zlínské Barum Rally.

Zlínská rallye byla tradičně součástí i českého šampionátu, ve kterém se
svému prvnímu titulu přiblížil Valoušek. Pilot startující s podporou Škody
zvýšil v čele průběžného pořadí svůj náskok před Václavem Pechem, který skončil šestý. V redukovaném domácím pořadí byl Pech druhý.

"S výsledkem můžeme být maximálně spokojeni, protože Vašek byl za námi, což je hlavní. Před posledním závodem máme výbornou výchozí pozici, za což jsem rád. Víkend byl s ohledem na počasí i skladbu rychlostních zkoušek hodně náročný," uvedl Valoušek.

Jeho vyrovnaný souboj s Pechem v neděli rozhodla soupeřova chyba. Pilot produkčního mitsubishi trefil zadní částí vozu sloupek. "Zkoušel jsem jet nadoraz, ale kousek před cílem erzety jsem byl moc rychlý. Měl jsem poté strach, abychom dojeli do servisu, ale naštěstí jsme to zvládli," řekl
Pech, jenž byl nakonec také vcelku spokojený. "Pavel nám sice v celkovém hodnocení trochu odskočil, ale nic není rozhodnuté," uvedl Pech, jenž nyní ztrácí na svého hlavního soka 14 bodů.

PODÍVEJTE SE NA KRESTOVU NEHODU



Po sobotní nehodě přišel o reálnou šanci na obhajobu loňského celkového prvenství Roman Kresta. Mezinárodní mistrovství České republiky vyvrcholí koncem září v Příbrami. Šampionát IRC bude pokračovat ve stejném termínu v San Remu.

Výsledky

1. Loix, Miclotte (Belg./Škoda Fabia S2000) 2:31:31,0, 2. Hänninen,
Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) -25,0, 3. Valoušek, Hrůza (Škoda Fabia S2000) -1:20,2, 4. Meeke, Nagle (Brit./Peugeot 207 S2000) -1:57,6, 5. Mikkelsen, Floene (Nor./Ford Fiesta S2000) -2:33,9, 6. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX) -3:07,4, 7. Wilks, Pugh (Brit./Škoda Fabia S2000) -3:41,1, 8. Tarabus, Trunkát (Ford Fiesta S2000) -5:18,0.

Průběžné pořadí IRC: 1. Hänninen 56, 2. Kopecký (Škoda Fabia S2000) 47, 3. Loix a B. Magalhaes (Port./Peugeot 207 S2000) oba 30.
Pořadí konstruktérů IRC: 1. Škoda 120, 2. Peugeot 79, 3. M-Sport Ford 31.
Průběžné pořadí MMČR: 1. Valoušek 208, 2. Pech 194, 3. Kresta (Peugeot 207 S2000) 142.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze