Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Fanda městských okruhů Kubica bude bojovat. I když možná marně

POLSKÝ NÁJEZDNÍK. Robert Kubica před prvním volným tréninkem GP Bahrajnu. | foto: AP

14 2010
Monte Carlo (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Robert Kubica se v sezoně 2010 vrátil mezi jezdeckou elitu. Rychlý byl samozřejmě i před pár měsíci v nepovedeném BMW, ale až nyní v Renaultu je vidět. Jako jediný vyslanec "zbytku světa F1" dokáže brát body i iluze o jejich jedinečnosti pilotům silné čtyřky týmů.

A také v populárním Monaku to vypadá na pěkný bodový příděl pro polského motoristického fanatika. Kromě formulí miluje také rallye a v motokárových závodech vždy patřil mezi nejlepší. To se mu nyní v úzkých klikatých uličkách bez možností k předjíždění vyplácí.

"Mně se v Monaku vždy dařilo. Jsem velký fanoušek městských okruhů. Věřím si tady, tak nebuďte překvapení, že jsem byl v obou trénincích vpředu," žertoval polský pilot s novináři. "Umístění mezi nejlepšími pěti je pro závod minimum," dodal už vážněji Kubica.

Třetí a šestá příčka v pátečních jízdách donutila Kubicu ke spokojenému výrazu. Jen když měl začít mluvit o svém monopostu, trochu se zamračil. "Nebylo to úplně ideální, v některých zatáčkách jsem trochu plaval," popisoval jezdec známý svým pozitivním vztahem k technické stránce formule 1. "Naštěstí teď je den volna. To znamená dost času, abychom s nastavením něco udělali. Mechanicky musí být auto lepší, pneumatiky mi těžkou hlavu nedělají. Vidím to tak, že do závodu se trať pogumuje a nebudou s nimi žádné problémy."

Očekávaná tlačenice na dráze Kubicovi velké starosti nedělá. "Nevím, proč z toho všichni dělají takové téma. V Monaku vždy byly problémy s hodně auty na malém prostoru a budou vždy. Letos přibyly nějaké týmy, ale stejně to bude, jako pokaždé o štěstí. Když se vám tam nikdo nenaplete, zajedete čisté kolo, a pak máte šanci dostat se na startu hodně nahoru."

Robert Kubica s Renaultem vyhrál úvodní trénink Velké ceny Austrálie.

Renault má podle ankety fanoušků druhé nejkrásnější auto sezony 2010. A Kubica dokazuje, že je i rychlé.

Rodilý Krakovan přinesl do Polska před čtyřmi lety formulový boom. Než nastoupil do formule 1 Kubica, seriál se ani neobjevoval v polské televizi. Teď probíhá podobný proces v Rusku. Kubicův týmový kolega Vitalij Petrov se snaží přiučit co nejvíce. Ale zatím ztrácí, a nejinak tomu bylo i v Monaku.

"Vitalije hodnotit nebudu, to není má práce," vzepřel se Kubica otázce na svého nového týmového kolegu. "Ale řeknu vám, nechte ho být. Je to nováček a potřebuje čas, aby všechno vstřebal. Jestli jste čekali, že nastoupí do formule 1 a bude jezdit naúrovni s lidmi, kteří tady působí několik let, tak pak nechápu, proč o formuli 1 vůbec píšete, když ji nerozumíte," uzemnil Polák postaršího ruského novináře.

Pravda však je, že vedle Petrova si Kubica může po letech oddechnout. Rychlý Nick Heidfeld mu nikdy nedovolil, aby byť jen na chvíli zpomalil. Zato vedle Rusa je jasná jednička. Větší výkonnostní rozdíl je snad pouze ve Force India, kde ambiciózní Liuzzi marně bojuje proti přesným uměleckým tahům Adriana Sutila.

Stejně tak Kubica možná marně bojuje proti výkonnostní převaze monopostů Red Bullu, McLarenu nebo Ferrari. Ale jedním si můžete být jisti. Sebevědomý polský nájezdník ten boj nikdy nevzdá.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze