Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Fabiím Rallye Monte Carlo vyšla, hned pět se jich vešlo do elitní desítky

Škoda Fabia S2000: Jan Kopecký - Jan Kopecký a jeho Škoda Fabia S2000 na Rallye Monte Carlo. | foto: Reuters

23 2010
Rallye Monte Carlo se změnila v malou prezentací vozů Škoda. Ve slavné soutěži, která je nyní zařazena do seriálu Intercontinental rallye challenge (IRC), se tři posádky mladoboleslavského továrního týmu vmáčkly do elitní pětice. Jen vítěz si jel vlastní závod, úřadující vicemistr světa Fin Mikko Hirvonen, který premiérově startoval s Fordem Fiesta S2000, vyhrál o bezmála dvě minuty.

Za ním dojel na škodovce Juho Hänninen z Finska, třetí skončil Nicolas Vouilloz a pátý byl Jan Kopecký. Vydařené představení vozů Škoda Fabia S2000 podpořili šestý Brit Guy Wilks a devátý Jaroslav Orsák, kteří startovali v soukromých týmech. "Myslím si, že můžeme být spokojeni, a taky jsme," řekl šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek novinářům po skončení rallye.

Škodovky se v 78. ročníku slavné rallye, jež nebyla podruhé za sebou zařazena do kalendáře MS, dočkaly poprvé umístění na pomyslných stupních vítězů. "A hned máme na pódiu dvě místa. Zároveň je to pro nás výzva do budoucna, protože přece jen nám stále schází první místo, o které bychom se chtěli v příštích letech pokusit," uvedl Hrabánek.

Nejúspěšnější z trojice továrních jezdců byl Hänninen, jenž od prvního dne bojoval o medailové pozice. Nakonec zaostal za nejrychlejším Hirvonenem o téměř dvě minuty. "Jsem hodně spokojený. Snažil jsem jet takticky, příliš neriskovat a výsledkem bylo druhé místo," řekl Hänninen, kterému k druhé pozici pomohlo i odstoupení domácího Sébastiena Ogiera dvě erzety před koncem.

Rallye považoval Hänninen i kvůli měnícím se podmínkám a často složité volbě pneumatik za hodně těžkou. "Dařilo se nám ale volit gumy vcelku správně. Celkově je to dobrý start do sezony, mnohem lepší než loni, kdy se mi na začátku moc nedařilo," podotkl finský pilot.

Druhý stálý člen mladoboleslavského týmu Kopecký přišel o šanci bojovat o nejpřednější místa hned na úvod rallye. V první a druhé erzetě ztratil po defektu a špatné volbě pneumatik přes pět minut.

"Ve finále jsem tak spokojený. Po problémech, které jsme měli s defekty a nešťastně zvolenými gumami, tak páté místo je více než dobré," řekl Kopecký, jenž se po úvodních problémech dokázal několikrát prosadit mezi nejlepší trojici v jednotlivých rychlostních zkouškách.

Šampionát IRC bude druhým dílem pokračovat na začátku března v Brazílii a Škoda bude u toho. Šéf týmu Hrabánek totiž v Monte Carlu oficiálně potvrdil, že Kopecký i Hänninen budou startovat v druhém i třetím podniku seriálu v Jižní Americe. Dva týdny po Brazílii se pojede v Argentině.

Rallye Monte Carlo

Konečné pořadí: 1. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta S2000) 4:32:58,5, 2. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) -1:51,4, 3. Vouilloz, Veillas (Fr./Škoda Fabia S2000) -3:19,1, 4. Sarrazin, Renucci (Fr./Peugeot 207 S2000) -7:25,5, 5. Kopecký, Starý (ČR/Škoda Fabia S2000) -8:48,7, 6. Wilks, Pugh (Brit./Škoda Fabia S2000) -9:24,5, ...9. Orsák, Vajík (ČR/Škoda Fabia S2000) -21:16,6, 14. Štajf, Dolečková (ČR/Subaru Impreza STI) -29:00,3.


Průběžný stav seriálu IRC:
1. Hirvonen 10 bodů, 2. Hänninen 8, 3. Vouilloz 6, ...5. Kopecký 4.


Pořadí týmů:
1. Škoda 14, 2. M sport (Ford) 10, 3. Peugeot 9.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze